ارومیه؛

جهاد دانشگاهی ترجمان واقعی جهاد علمی و قرآنی است

جهاد دانشگاهی مظهر کامل دانشگاه جهادی و جهاد علمی در کشور بوده و توانسته است دو واژه علم و دین را توام و در کنار یکدیگر عملی سازد.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با جهادگران جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در مباحث علمی سرآمد کشور است.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب واژه مقدس جهاد محدود به جنگ و انقلاب بود که با تشکیل جهاد دانشگاهی، جهاد در عرصه علم و دانش به بهترین شکل ظهور و حضور پیدا کرد.

این مسئول تصریح کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی افتخار و چراغ هدایتی برای جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود و با این حمایت‌ها است که انتظار از این مجموعه علمی و فرهنگی بیشتر می‌شود.

قریشی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت و توان بالایی برای اثرگذاری در دانشگاه‌ها با اتکا به سابقه جهادی و علمی برخوردار است، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و دینی همانند سایر بخش ها عملکرد موفقی داشته است.

وی گفت: جهاد دانشگاهی باید با محوریت قراردادن بیانات مقام معظم رهبری بیش از پیش در بطن دانشگاه‌ها و جامعه حضور یافته و جهاد علمی را نه تنها در کشور بلکه در منطقه و جهان اسلام به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.