عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ‌مجلس و دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی "لایحه اصلاح نظام مالیاتی کشور" را تدوین کرده‌‌اند و اکنون این لایحه در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.

"محمدعلی مددی" در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد افزایش فرار مالیاتی در کشور اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به مراحل پایانی تصویب رسیده و با اصلاحات صورت‌ گرفته در نظام مالیاتی کشور از طریق این لایحه،‌ از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع فرار از پرداخت مالیات در سیستم اقتصادی کشور وجود دارد و این موضوع مشکلاتی را برای اقتصادمان در پی داشته است.
 
وی افزود: در گذشته قانون اخذ مالیات مشکلات فراوانی داشت و شاخص‌هایی که وجود داشت نمی‌توانست اطلاعات دقیق مالیاتی را به دست آورد و میزان مالیاتی که برآورد می‌شد، غیر واقعی بود.

نماینده میانه گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری "سیاست اقتصاد مقاومتی" را مطرح کردند،‌ در قانون اخذ مالیات بازنگری‌هایی صورت گرفته و پس از تصویب این لایحه در مجلس میزان فرار مالیاتی کاهش خواهد یافت.

وی متذکر شد: در صورت تصویب قانون مالیات‌های مستقیم و با نظارت دقیق نهاد‌های مربوطه می‌توان بودجه‌ای بدون وابستگی به نفت را با این درآمد محقق کرد.

مددی حقوق کارمندان دولت و تولید کنندگان را شفاف ترین درآمدها برای دریافت مالیات‌ها دانست و گفت: باید سیستمی طراحی شود که درآمد همه افراد و شرکت‌ها مانند کارکنان دولت و تولید کننده‌ها مشخص و شفاف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نظام مالیاتی کشور اصلاح شود و همه افراد مالیات خود را به صورت واقعی و بدون کم و کاست بپردازند، کشور در راستای توسعه حرکت خواهد کرد.
 
شایان ذکر است لایحه یک‌فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم همچنان در رفت ‌و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان برای تایید نهایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار