عصر طلایی سامسونگ رو به افول است

شرکت کره‌ای سامسونگ در حال از دست دادن جایگاه رفیع خود در بازارهای جهانی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ شرکت چند ملیتی "سامسونگ گروپ" در 4 سال گذشته به لطف گوشی‌های تلفن گلکسی به فروش چندین میلیارد دلاری رسید و حتی با کنار زدن شرکت اپل به عنوان جدی‌ترین رقیب خود بر بازارهای جهانی محصولات هوشمند الکترونیک سلطه یافت. این روزها سامسونگ با اوضاع نابسامانی دست به گریبان است و فروغ گذشته خود را تا حد زیادی از دست داده است.

ورود انواع گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به بازار از سوی شرکت‌های چینی که اغلب با امکانات بالا، قیمتی مناسب دارند، عرصه رقابت را برای سامسونگ تنگ کرده است. شرکت‌های چینی مانند "هواوی" و "شیائومی" خیلی زود نظر کاربران گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کردند. این گوشی‌ها نیز از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و با قیمتی کمتر دقیقا همان امکانات گوشی‌های گرانقیمت سامسونگ را ارائه می‌دهند.

"بن تامسون،" کارشناس بازار محصولات دیجیتال در این باره گفت: تا زمانیکه گوشی‌های هوشمند چینی از لحاظ سخت‌افزاری نیز بتوانند خواسته‌های کاربران را تامین کنند، دلیلی برای صرف هزینه بیشتر و خرید گوشی از شرکت‌های معروف مانند سامسونگ وجود ندارد. حتی معرفی جدیدترین نسخه سامسونگ گلکسی با نام Galaxy S6 نیز نتوانست کاهش فروش محصولات این شرکت کره‌ای را جبران کند.

مقامات سامسونگ تصمیم گرفتند برای رقابت با محصولات چینی، چند مدل گوشی هوشمند ارزانقیمت روانه بازار کنند تا بتواند خواسته طیف گسترده‌تری از کاربران را تامین کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار