صدای «آوازی تهران» در تالار وحدت پیچید

میلاد عمران‌لو و توماس کاپلین رهبران گروه «آوازی تهران» مقابل سفیران سوییس، بلژیک، اسلواکی، اروگوئه به اجرا پرداختند.

صدای «آوازی تهران» در تالار وحدت پیچیدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب 17 مرداد ماه گروه «آوازی تهران» روی صحنه رفته است و قطعاتی متفاوت با آثار گذشته خود را اجرا کردند در ابتدا پرده صحنه بالا رفت و نمایی از یک فضا که شبیه به نمای ایرانی خانه‌های اروپایی بود را قرار داده بودند و افراد یک به یک از درب ورود آن وارد صحنه شدند و زمانی که 16 نفر گروه کامل شد میلاد عمران‌لو به گروه پیوست و قطعات خود را شروع به نواختن کردند.

افراد گروه که بدون هیچ سازی اما با توانایی بالای خود مهارت نواختن و رساندن صدای انواع سازها را تنها با حنجره خود به مخاطب داشتند. عمران‌لو پس از رهبری سه قطعه به یک باره با شنیدن صدای گرم به سمت آن رفت و با اشتیاقی نوازنده (کنتر باس) را روی صحنه آورد و پس از اجرای آنها عمران‌لو با یک حرکت نمایشی که گویی افراد و رهبر گروه علاوه بر تمرین قطعات تمرین تئاتر داشتند، به صورت نمایش‌گونه رهبر از صحنه خارج شد و توماس کاپلین جایگزین وی شد.

قطعات یک به یک و منظم اجرا می‌شدند که این نشان‌دهنده تمرینات سخت و با پشت کار اعضای گروه بود. چند باری عمران‌لو و کاپلین از طریق بازی برای پرهیز از یکنواخت بودن فضا جای خود را با یکدیگر عوض می‌کردند و تماشاگر را محو اجرا و نوع رهبری چنین گروهی می‌کردند، برای مثال زمانی که عمران‌لو در حال تمرکز برای شروع کار خود بود به یک باره گروه پیش از شروع کار رهبر خود قطعه خود را آغاز کردند و رهبرشان در نهایت تعجب متوجه شد کاپلین که در گوشه‌ای ایستاده بود رهبری گروه را آغاز کرده و این امر تحسین حضار را برانگیخت.

در اجرای برخی قطعات اعضای گروه یک به یک به تکخوانی و آواز می‌پرداختند که پس از آن عمران‌لو به شدت از اجرای موفق‌شان تشکر می‌کرد و از حضار درخواست چنین همراهی را داشت.

در انتها رهبر و موسس این گروه و رهبر میهمان کاپلین یک قطعه از کارهایی را که به خوبی اجرا کرده بودند را تکرار کرده و کاپلین در قطعه مخصوص خود از افراد داخل سالن خواست تا با دستان خود گروه را همراهی کنند.

در پایان عمران‌لو از کسانی را که وی را حمایت کردند و از هنرمندان حاضر و سفیر سوییس، سفیر اسلواکی، سفیر اروگوئه و بلژیک سپاسگذاری کرد از هنرمندان داخل سالن می‌توان به حضور منصور ضابطیان، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، امید حاجیلی، و ... می‌توان اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این گروه روشنک‌ کی‌منش، شیوا سروش(سوپرانو1)، سولماز جوانبخت، نازنین روستا(سوپرانو2)، گلناز نویدان، مهدیه صفدری(آلتو1)، سمیرا محسنی، یلدا نوری(آلتو2)، فرهاد خزری، کامران اروج‌زاده (تنور1)، سید مهدی ابطحی، علی مسیبی(تنور2)، محمد حقیقی، نوید یزدانیان(باس1)، فرزاد امیدی، مهرداد ناصحی (باس)2 را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار