کمبود سالن‌ها دامن‌گیر شهرداد روحانی هم شد

مراحل قانونی کار، دریافت مجوز و همچنین کمبود سالن در ایران موجب شد که اجرای ارکستر شهرداد روحانی با تاخیر در 15 مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک و آهنگساز در نشست خبری اجرای ارکستر خود گفت: مراحل قانونی کار، دریافت دیرهنگام مجوز با توجه به تغییرات مدیریتی در ارشاد و همچنین کمبود سالن در ایران موجب شد اجرای ارکستر با تاخیر در 15 مرداد برگزار شود.

وی افزود: عزیزانی که با من در این اجرا همکاری دارند گروه جوان و جدیدی هستند و ناگفته نماند دوستان و هنرمندان قدیمی من از جمله علی جعفری پویان را در این اجرا همیاری می‌کنند. همچنین رحیمیان نیز بیشترین کار گروه را برعهده دارد.
 
روحانی با اشاره به نحوه‌ی اجرای ارکستر عنوان کرد: این ارکستر در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول اجرای سازهای زهی و چند پیانو سلیس است که اجرای پیانو در بخش اول و دوم را خودم برعهده دارم. همچنین در بخش دوم سازهای بادی به این اجرا اضافه می‌شوند که در این بخش رهبری ارکستر بر عهده من است.

این آهنگساز بیان کرد: «باغ ایرانی» نام قطعه جدیدی است که نوشته‌ام و تاکنون اجراهای مختلفی از این قطعه اجرا شده است و با اعمال تغییراتی در آن، این بار میلاد عالمی سونسیت این قطعه خواهد بود. همچنین سولو ویالون در آن کار شده است نیز در این ارکستر اجرا می‌شود.

وی در خصوص دلیل انتخاب و همکاری با نوازندگان جوان اظهار داشت: این اتفاق دست من نیست با این حال نام و شهرت ملک نیست ارائه کار خوب مهم‌ترین نکته برای اجرا است. همچنین با وجود اینکه ایران کشوری جوان است متاسفانه جوانان علاقه‌ای به ارکستر سمفونیک نشان نمی‌دهند به همین جهات ما نوازندگان حرفه ای در این زمنیه نداریم.

روحانی با ابراز گله‌مندی از کمبود سالنها عنوان کرد: در لس‌آنجلس که جمعیتی کمتر از ایران دارد حدود 10 ارکستر حرفه‌ای در این شهر فعالیت دارند و حداقل هفته‌ای یکبار اجرای ارکستر دارند و این اتفاق نشان‌دهنده وجود سالن‌های زیاد و با کیفیت است اما ما در اینجا با کمبود سالن روبه رو هستیم و به دلیل برنامه‌ریزی نشدن در اجرا و تداخل برنامه امکان برگزاری کنسرت نیست. 

وی در پایان گفت: همه جای دنیا اثری که کلام دارد شاید روی مردم تاثیر بیشتری بگذارد اما موسیقی بی‌کلام جایگاه خود را ایجاد کرده است و خوشبختانه مردم توانسته‌اند با این سبک از موسیقی ارتباط خوبی برقرار کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار