نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان بیان معارف حقه ائمه اطهار با منطقی همه فهم را سازنده جامعه دانست و شاد کردن و شاد بودن همراه به بصیرت افزایی را مورد تاکید قرار داد.


 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان آیت الله واعظ طبسی درنشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت، بر ضرورت تبیین معارف حضرت رضا(ع) در برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت تأکید کرد و گفت: آنچه در سخنان حضرت رضا(ع) بویژه در سفر به خراسان مطرح شده، تعریف و تشریح مقام والای امامت و نفوذ و تأثیر آن در همه شؤون اجتماعی و سیاسی جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ولایت بر اساس آموزه‌های حضرت رضا(ع) در مناسبات فردی و گروهی و نیز روابط بین‌الملل جایگاهی تعیین‌کننده دارد، افزود: حضرت رضا(ع) قدرت و توان جایگاه امامت را در برابر مأمون که نماد حاکمیت باطل بود، به نمایش گذاشت و نشان داد که جایگاه امامت در جامعه، جایگاهی برجسته است.

وی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) با تأکید بر قدرت امامت، حاکمیت باطل را تحقیر کرد و به همه حکومتهای باطل نشان داد که در برابر حکومت الهی، توان ایستادگی ندارند تأکید کرد: در روزگاری که مأمون تلاش می‌کرد با ابزار فلسفه و کلام، جایگاه شامخ امامت را به چالش بکشد، حضرت رضا(ع) با استدلالهای اصولی و ارایه مبانی علمی و معرفتی، همه توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد و در حالی که حاکمیت طاغوت می‌کوشید تا امامت را در انزوا قرار دهد و در سایه این انزوا، تهدیدهای خود علیه امامت را عملی کند، سخنان روشنگرانه حضرت رضا(ع) حقیقت امر را روشن کرد.

آیت الله واعظ طبسی کلام حضرت رضا(ع) و نشر معارف اسلامی را برهم زننده نقشه های مأمون برای ضربه زدن به جایگاه امامت دانست و خطاب به اعضای ملی و استانی شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنهای دهه کرامت گفت: اعضای این شورا، عموما از عناصر و نیروهای فرهنگی هستند و این توان فرهنگی باید در خدمت نشر معارف حضرت رضا(ع) آن هم به زبانی که برای عموم جامعه قابل فهم باشد، قرار گیرد.

ایشان ارایه بحثهای بر پایه احساسات را عامل ایجاد هیجان کوتاه مدت و کم عمق در جامعه برشمرد و افزود: آنچه سازنده جامعه است و در ذهن و ضمیر جامعه تأثیرگذار است و باقی می‌ماند، بیان معارف حقه ائمه اطهار(ع) با منطقی همه فهم است؛ و معارف ائمه اطهار است که عناصر دینی را تربیت می‌کند و در سایه این تربیت، جامعه به رشد و تعالی دینی می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان شاد بودن و شاد کردن همراه با بصیرت افزایی را مفید و مهم دانست و تاکید کرد: برنامه‌های دهه کرامت باید برگرفته از معارف حضرت رضا(ع) و اشاعه دهنده فرهنگ ناب ائمه اطهار باشد و هر گونه برنامه‌ای که کوچکترین رنگ و بوی فرهنگ غربی دارد، در این مجموعه، جایی ندارد و برنامه ریزان دهه کرامت باید از آن برحذر باشند.

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما، یک انقلاب فرهنگی است گفت: انتظار این است که در جلسات برنامه‌ریزی، معارف دینی، محور باشد.

ایشان بر بهره گرفتن از افکار عمومی در برنامه‌ریزی‌های دهه کرامت تأکید کرد و حضور مردم و محور قرار دادن معارف دینی را عامل تقویت نشاط عمومی در جامعه برشمرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انجام کار برای رضای خدا و دوری از حب و بغضهای جناحی اشاره و تاکید کرد: همه باید مراقب باشیم تا کارهای گروهی به مسایل فردی و سلیقه‌ای آلوده نشود.

آیت الله واعظ طبسی گرایش انسان به منافع فردی را آفت برنامه ریزی ها عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت گرامیداشت دهه کرامت، این عمل را وسیله عرض ارادت به ساحت قدس حضرت رضا(ع) و قرب الهی ارزیابی کرد. و توفیق خدمت به این آستان و نشر معارف این امام همام را بالاترین پاداشها دانست.

ایشان همچنین به موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و این موفقیت را در سایه توجه ویژه آنها به عنایات حضرت رضا(ع) دانست و گفت: ما به زبان می‌گوییم، اما چون خودمان در صحنه نبوده‌ایم، درک شرایط گفت‌وگوهای هسته‌ای، برایمان آسان نیست.

نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان افزود: یک طرف همه کشورهای مدعی جمع شده بودند و هر چه در توان داشتند برای مرعوب کردن ایران به کار گرفته بودند و در این طرف تیم مذاکره‌کننده ایران، به تنهایی حاضر شده بود تا از حقوق ملت، در چارچوبهای دینی و نقطه نظرهای مقام معظم رهبری دفاع کند.

آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر اینکه خطوط قرمز ایران از ابتدا روشن بود تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با رعایت اصول و به یاری خدا موفق می‌شود.

ایشان به درخواست وزیر امور خارجه برای خادمی حضرت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: با آن که اعطای حکم خادمی به خاطر انبوه تقاضاها بویژه از سوی نسل جوان، سخت شده، بنده حکم خادمی را به ایشان اعطا کردم و به آقای ظریف گفتم، ان شاءالله عنایت و توجه حضرت رضا(ع) را در این مأموریت خطیر خواهید دید.

در آغاز این نشست، علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، دبیر کشوری ستاد ملی گرامیداشت دهه کرامت، به ارایه گزارشی از عملکرد این شورا پرداختند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.