پس از تصویب قانون مرخصی 9 ماهه‌ی زنان شاغل 74 هزار زن، پس از بازگشت از مرخصی به محل کار با حکم اخراج خود مواجه شدند.

تکلیف مرخصی زایمان به کجا می رسدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان : با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن آن در زندگی مردم، بسیاری از دورهمی‌ها و با هم بودن‌ها در گذشته به فراموشی سپرده شد و همه افراد در تلاش هستند تا از تکنولوژی جا نمانند و به هر طریقی که شده خود را همسو و با ان هماهنگ می‌کنند.

*خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو

بالاخره زندگی خرج دارد و برخی از همشهریان  برای آنکه به قول خودشان از بقیه جا نمانند مجبور می شوند بیشتر از یک شیفت کار کنند و یا اینکه بانوان نیز باید کسب و کاری را برای خود انتخاب کنند و چه سخت می شود بانویی که علاوه بر خانه‌داری، کودک‌داری، شغلی دیگر نیز جهت همرنگ شدن با جماعت و جا نماندن از تکنولوژی برگزیند . البته این بین هستند زنانی که به جهت گذراندن یک زندگی عادی و در سطح معمولی جامعه مجبور هستند حرفه‌ای را انتخاب کرده و مشغول به کار شوند.

*بانوان سردرگم به دنبال احقاق حقوق خود

در کنار مشکلاتی که در سر راه زنان شاغل وجود دارد حالا با یک معضل جدید در خصوص قانون کار مواجه شده‌اند.

قانونی که روز به روز در حال تغییر و تحول است و به هیچ عنوان نمی‌توانند روی آن حساب باز کنند چرا که پس از تصویب قانون مرخصی 9 ماهه‌ی زنان شاغل، امروز به دلیل کمبود بودجه این قانون از چرخه‌ اجرا خارج شد و 74 هزار زنی که پس از دوران نقاهت زایمان به محل کار خود بازگشتند، با حکم اخراج خود مواجه شدند، حکمی که هیچ جای گله و شکایتی برای آنها باقی نگذاشت.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان در خصوص زنانی که پس از طی 9 ماه مرخصی زایمان به محل کار خود باز می‌گردند و با اخراج مواجه می شوند می‌گوید: این افراد می‌توانند به معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنند و ما آن‌ها را به نهادهای مسئول ارجاع می دهیم.

گفتنی است با این روشی که بانوان در خصوص مرخصی خود مواجه هستند ، بسیاری از آنها عطای کار کردن را به لقایش بخشیده و ترجیح می دهند درخانه بمانند و درگیر اینگونه روال اداری که در بیشتر موارد به سرانجام نمی رسد نشوند. هرچند ما همواره امیدواریم که وضعیت اشتغال برای بانوان سرزمینمان بهبود یابد و یا حداقل مسئولان در پاسخ به یک قانون مصوب هم کلام باشند.

گزارش : مریم کرمی

انتهای پیام/
برچسب ها: مرخصی ، زنان ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام نيروي قراردادي بودم بچه دار كه شد م از كار بيكار شدم بدون سنوات و هيچي
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۸:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام عزیزم ما هم می دونیم که کار کردن برای زن در خانه خیلی بهتره و حیف شخصیت زنه که در مقابل و دید مردان و پایه پای انها کار کنه اما زنی که بی سرپرسته و یا شوهرش معلوله مثل من که شوهرم نابینا هست به نظرتون باید چکار کنم مجبورم برای گذران زندگی شاغل باشم حالا .......
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
با سلام - خداوکیلی بهترین کار رو کردن بهترین کار برای خانوما نشستن در خانه و بزرگ گردن فرزن سالم است. به نظر من فقط در جامعه زنی که نخبه باشه باید بش فرصت کاری بدن و افراد معمولی مثل کارمند بانک اگه یه جوون مرد باشه میره ازدواج میکنه و یه دختری را هم خوشبخت میکنه در صورتی که اگه دختره بره سرکار دیگه به اون جوونه هم شوهر نمیکنه و در نتیجه میشه این که شده ... ترشیدگی و با لا رفتن سن ازدواج
-
علیرضا
۰۷:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
احسنت حرفتو قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
با سلام ضمن تشکر از شما به خاطر سایت خوب و مفیدتون
یه گله از شما داشتم
شما نوشتید که : ماهمواره امیدواریم که وضعیت اشتغال برای بانوان سرزمینمان بهبود یابد !!!
یعنی چی؟؟!!
درآمد کسب کردن وظیفه مردهاست . مرد باید نفقه بده نه زن . کجای اسلام گفته که زن باید کار های مردانه رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
گُل گفتی!
Saudi Arabia
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
کار کردن زن چه ربطی به نفقه داره امل . کار کردن زن از حقوق هر زنی است که دوست داره شاغل باشه
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۹:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
کاش یه بار یه مسئول فکر کنه. لطفا بزارین هیچی نداشته باشیم! اگه استخدامی نیست اخراج هم نباشه. اگه کارمند نباشه خواهشن توی مملکت بیکار هم نباشه. ما می خواهیم هیچی نباشه. این بده؟!
آخرین اخبار