گرگان،

ارسال 30 فیلم به دبیرخانه جشنواره پویانمایی گلستان

داور هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی با توجه به اینکه هر سال کیفیت آثار در مقایسه با سال گذشته بهتر می شود از ارسال ۳۰ فیلم، ۱۸ فیلمنامه و ۳۸ بازی رایانه ای به دبیریخانه جشنواره خبر داد .

ارسال 30 فیلم به دبیرخانه جشنواره پویانمایی گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  مسعود امامی همزمان با ارتقا کیفیت آثار علاقمندان به این حوزه، کمیت آثار هم افزایش یافته، افزود: فیلم هایی که تاکنون مشاهده کردم از سطح خوبی برخوردار بودند.

وی در تعریف انیمیشن یا پویانمایی، گفت: انیمیشن یکی از شاخه های فیلم سازی است که با ایجاد توهم حرکت برای مخاطب موضوعی را روایت می کند؛ انیمیشن شاخه های متعددی دارد که ۹۰ درصد آن به سمت کار با کامپیوتر رفته است.

وی تولید انیمیشن را یک فعالیت گروهی و مستلزم هزینه دانست و گفت: برای ایجاد انگیزه تولیدکنندگان نیاز است اعتبار مشخصی اختصاص یابد تا جوانان علاقمند به این حوزه بدون دغدغه های مالی ورود پیدا کنند.

دبیر تخصصی هفتمین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای، افزود: در اولین دوره برگزاری جشنواره آثار کمی به دلیل تخصصی و موضوعی بودن به جشنواره ارسال شد چراکه قشر خاصی آشنایی به مقوله پویانمایی داشتند.

وی ضمن اشاره به برپایی دوره های آموزشی تخصصی در هنگام برگزاری جشنواره، گفت: این اقدام باعث شد تا آثار ارسالی به دبیرخانه هرسال افزایش یابد.

امامی به راه اندازی دفتر انجمن انیمیشن پس از دومین دوره جشنواره در گستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی دفتر انجمن، علاقمندان و تولیدکنندگان این حوزه را گرد هم آورده و بستری برای تبادل اطلاعات مهیا کرد.

وی راه اندازی رشته پویانمایی در دو مرکز علمی کاربردی گرگان را اقدامی موثر در راستای توسعه این رشته در گلستان دانست و بیان کرد: با این شرایط بستری برای توانمند سازی و پرورش استعدادها مهیا شده و علاقمندان در این حوزه می توانند فنی تر و تخصصی تر عمل کنند.

داور هفتمین حشنواره بین المللی پویانمایی راه اندازی یک سایت پژوهشی برای طرح ایده و موضوع جشنواره را راهکاری موثر برای ارتقا سطح تولیدکنندگان دانست و گفت: از این سایت به دلیل گستردگی ایده و موضوع به عنوان مرجع تحقیقاتی برای فیلم سازان بهره جست.

وی ادامه داد: در دوره های قبلی فیلم و فیلمنامه با موضوعات تکراری زیاد دیده شد که یکی از دلایل آن را می توان نبود دسترسی به منابعی به عنوان مرجع دانست که با راه اندازی این سایت بخشی از مشکل تولیدکنندگان مرتفع خواهد شد.

امامی برگزاری دوره آموزشی به صورت کشوری و استفاده از اساتید برجسته را برای بالارفتن سطح جشنواره مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه تخصصی بودن کار انیمیشن برای پیشرفت در این حوزه آموزش امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.