دومين گردهمايي روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانهاي کشور باحضور وزير صنعت، معدن و تجارت امروز در تبريز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اين همايش با محوريت برنامه هاي راهبردي اين وزارتخانه، تبيين اهميت جايگاه توسعه صادرات غيرنفتي،تشريح قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور ، ماموريتهاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد و ماموريتهاي جديد معاونت امور اقتصادي و بازرگاني اين وزارتخانه برگزار مي شود.

وزير صنعت معدن و تجارت در اين همايش گفت: هدفگذاري برنامه هاي ما بايد براي صنعتي شدن کشور باشد چرا که کشورهاي توسعه يافته کشورهايي هستند که چندين صنعت بزرگ و جهاني داشته باشند.

نعمت زاده افزود : اين همان مسيري است که کره جنوبي و مالزي در دهه هاي گذشته طي کرده اند و ما نيز براي ارتقاي جايگاه کشور از رده کشورهاي در حال توسعه به کشورهاي نوظهور صنعتي بايد اهداف کمي و کيفي خود را به گونه اي تدوين و تنظيم کنيم که تحول نظام مند در صنعت معدن و تجارت کشور ايجاد شود.

در اين گردهمايي برنامه راهبردي وزارت صنعت معدن و تجارت براي روساي استانها تشريح شد.  
معاون برنامه ريزي وزارت صنعت معدن و تجارت گفت : در اين برنامه شاخصهاي اقتصاد و توليد ، برنامه هاي توسعه صنايع اصلي از جمله خودروسازي ، فولاد ، لوازم خانگي و کاشي و سراميک تعريف شده و نيز چشم انداز و اهداف کلان ، سياستها و راهبردهاي اجرايي به تفکيک بخشهاي صنعت ، معدن ، تجارت خارجي و بازرگاني داخلي مشخص شده است.

ابويي مهريزي افزود : بهبود فضاي کسب وکار، رشد ارزش افزوده، افزايش صادرات، اشتغال پايدار، توسعه واحدهاي بزرگ، گسترش روابط تجاري و صنعتي با کشورهاي همسايه با توسعه ديپلماسي کسب و کار، حرکت درزمينه اقتصاد جهاني و ارتقاي بهره وري محورهاي عمده اين برنامه است که لازم است در سطوح استاني اجرايي و بعد در سطح ملي نهادينه شود

در سفر يکروزه وزير صنعت، معدن و تجارت به تبريز طرح ژئوفيزيک هوايي آغاز و دو واحد توليدي در اين شهر افتتاح خواهد شد.

بازديد از دو واحد بخش خصوصي و شرکت در مراسم گراميداشت روز صنعت و معدن در تبريز برنامه هاي ديگر آقاي نعمت زاده در اين سفر است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.