نکات برای حفظ حریم خصوصی در آخرین نسخه ویندوز

مایکروسافت اعلام کردکه در نسخه ویندوز 10 به راحتی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می کند و در صورت صلاح دید آن ها را فاش می کند،در ادامه به راه حل های جلوگیری از این نقض حریم خصوصی خواهیم پرداخت.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،همزمان با رونمایی از نسخه ویندوز 10،شرکت مایکروسافت از نسخه جدید سیاست های حریم خصوصی ویندوز 10 خبر داد که از یکم آگوست رونمایی خواهد شد.

این نسخه شامل 45 صفحه تعریف و توضیح است که کاربران به منظور حفظ حریم شخصی خود برای نصب ویندوز جدید ملزم به مطالعه آن هستند،در غیر این صورت مراحل نصب ویندوز برای آن ها تکمیل نخواهد گردید.

یکی از مفاد این این تفاهم نامه رسما اعلام کرده است که مایکروسافت حق دارد هروقت بخواهد و تشخیص دهد،از اطلاعات کاربران استفاده و آن ها را فاش کند.

نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

مایکروسافت هم مثل بسیاری از شرکت های بزرگ از چند روش وارد اطلاعات و حریم خصوصی افراد شده و آن ها را وارد سرور های خود می کند که از نظر امنیتی حریم خصوصی کاربران را به خطر می اندازد.

روش های ورود به اطلاعات شخصی افراد

1. همگام سازی اطلاعات به صورت پیش فرض+ راه حل

همگام سازی اطلاعات به این معناست که کاربر به محض ورود به ویندوز 10 تمام اطلاعات و تنظیمات سیستم عامل کاربر با اطلاعات سرورهای اصلی مایکروسافت همگام سازی می شود و تمام اطلاعات کاربر مثل تاریخچه مرورگر وب،وب سایت های بازدید شده،رمز عبور وب سایت ها و هات اسپات های موبایل،رمز و نام شبکه های وای فای،مکان و زمان کاربر و عکس حساب کاربری در سرور مایکروسافت ثبت خواهد شد.

نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

و اما راه حل:
وارد تنظیمات ویندوز 10 شوید و بسیاری از برنامه های آن را از همگام سازی خارج کنید و یا از چند حساب کاربری ماکروسافت برای لاگین شدن استفاده کنید که در این صورت بسیاری از برنامه ها و سرویس های این شرکت مثل تقویم و یا ایمیل قابلیت های خود را از دست می دهند.

اکنون به منظور غیر فعال کردن قابلیت همگام سازی اطلاعات مراحل زیر را طی کنید:

 Start menu > Settings > Accounts و سپس از زیر منوی Sync your settings مطالبی را که نمی خواهید هگام سازی شوند،غیرفعال کنید. 

2.کورتانا جاسوس جدید مایکروسافت
کورتانا نام یک برنامه است که جدیدا بر روی ویندوز 10 پیدا شده است. این دستیار دیجیتالی می تواند تمام اطلاعات و فعالیت های شما را رصد کند و به طور مستقیم با ایمیل،تقویم و نقشه در ارتباط است.

کورتانا در جریان تمام فعالیت ها،جابه جایی ها،ارتباطات و کارهای شخصی شما هست،این سرویس حتی می داند که موسیقی مورد علاقه شما چیست و چه نوع خرید ها  و جستجو هایی در موتر بینگ شما در جریان است.

نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

حال توصیه می کنیم پس از نصب ویندوز این دستیار دیجیتالی را از طریق دستور العمل زیر غیر فعال کنید:
کورتانا را در سیستم عامل خود اجرا کنید و از طریق گزینه های پنل سمت چپ  روی Notebook کلیک کنید.سپس بر روی setting کلیک کنید و بر روی گزینه «Cortana can give you suggestions, ideas, reminders, alerts and more» برویدو سپس این گزینه را غیر فعال کنید.

هنوز ماموریت تمام نشده!

از آنجایی که کورتانا براساس Cloud کار می کند پس از پاک کردن آن باید اطلاعات را از روی سرورهای مایکروسافت هم حذف کنید.بدین منظور،بر روی لینک «Manage what Cortana knows about me in the cloud» کلیک کرده و سپس وارد بخش های «Clear personal info» و «Other Cortana data and personalized speech, inking and typing» شوید و گزینه Clear را انتخاب کنید.
نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

حالا اگر نمی خواهید کورتانا به موقعیت شما دسترسی داشته باشد از طریق لینک Bing Maps تمامی اطلاعات را پاک کنید.

3. به روز رسانی رایگان راه آسانی برای نفوذ به اطلاعات شما
این روزها گفته می شود که سرویس به روز رسانی رایگان مایکروسافت تزویری برای نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران بوده و که راه جلوگیری از آن نصب ویندوز 10 به صورت مستقیم از روی حافظه های فلش یا دانلود فایل های ISO این سیستم عامل و 
.سپس غیر فعال کردن سیستم به روز رسانی ویندوز است

نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

4. طعمه تبلیغات نشوید

ویندوز 10 برای هر کاربر و بر روی هر دستگاه یک شماره شناسه (ID) تبلیغات طراحی کرده که به شرکت مایکروسافت و وب سایت های تبلیغاتی آنلاین امکان دسترسی به پروفایل شما را می دهد. جهت غیر فعال کردن این ID از مراحل زیر پیروی کنید:
وارد Start > Settings > Privacy شده وسپس از طریق General گزینه Advertising ID را غیر فعال کنید.
نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

6.رمزنگاری اطلاعات 

هنگامی که روی دستگاه خود قابلیت رمزنگاری اطلاعات را فعال می‌کنید، ویندوز ۱۰ به طور خودکار شروع به رمزنگاری درایوها و اطلاعات تعریف شده برای آن کرده و یک کلید بازیابی BitLocker تولید خواهد کرد. از این کلید روی حساب کاربری سرویس ذخیره‌سازی کلاود OneDrive شما نیز یک نسخه پشتیبان‌گیری می‌شود تا برای آینده و در صورت نیاز استفاده شود. یک معادله ساده‌ای است: هرچه بیشتر از سرویس‌های ویندوز و مایکروسافت استفاده کنید، بیشتر حریم خصوصی خود را نقض کردید!

نکات مهم برای حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار