دیدار ظریف با نخست وزیر عراق؛

العبادی:موفقیت ایران موفقیت کل منطقه است/ظریف:دوستان منطقه ای نگران نباشند

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، موفقیت ایران را موفقیت کل منطقه خواند و مواضع برخی کشورهای منطقه را غیرسازنده برشمرد.

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در ادامه دیدارهای خود با مقام های بلند پایه عراقی، با «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور دیدار و درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کرد. 

العبادی در این دیدار، با بیان اینکه توافق هسته ای ایران موجب خوشحالی در منطقه شد، افزود: این موضوع ثابت کرد که اتهامات درباره جمهوری اسلامی ایران بی اساس است و بهانه را از دست بدخواهان گرفت.

وی با تاکید بر اینکه داشتن فناوری هسته ای حق ایران است، گفت: هیچکس نمی تواند این حق را نادیده بگیرد. 

ظریف نیز در این دیدار ضمن تشکر از مواضع خوب دولت و ملت عراق در قبال مسائل دوجانبه و منطقه ای، گفت: احساس می کنیم حل مشکل هسته ای به طور حتم به نفع ایران و عراق و همه کشورهای منطقه است؛ به دوستان منطقه ای می گوییم در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ضمن اعلام آمادگی ایران برای گفت وگو درخصوص مسائل منطقه ای، بر لزوم تمرکز همه کشورهای همسایه بر خطرات مشترک از جمله داعش تاکید کرد. 

در ادامه این دیدار دو طرف درخصوص مسائل دوجانبه و همکاری های منطقه ای به طور خصوصی رایزنی کردند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه امام علی(ع) در نجف اشرف وارد عراق شد و بعد از زیارت عتبات عالیات در کربلای معلا، نجف اشرف و دیدار با مراجع عظام در نجف اشرف، بعدازظهر امروز(دوشنبه) به بغداد آمد و با همتای عراقی خود دیدار و گفت وگو کرد. 

محمدجواد ظریف بعد از توافق هسته ای، دور جدید دیپلماسی منطقه ای را روز یکشنبه با سفر به کویت آغاز کرد. وی پس از دیدار با مقامات کویتی راهی قطر شد و با امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار کرد و سپس به عراق رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، حیدر ، العبادی ، منطقه ، عراق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار