دلبری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

ساماندهی بی سروسامان‌ها در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل بهزیستی استان تهران از تسهیل فرآیند فرزند خواندگی و ساماندهی شیرخوارگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: فرزند خواندگی یکی از مباحث مهم در بهزیستی به شمار می‌رود که در همین راستا فعالیت‌های زیر بنایی را در خصوص ساماندهی این بخش آغاز کرده‌ایم که در دو یا سه ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی از رسیدگی به فرزندان حاضر در شیرخوارگاه به عنوان یکی از چالش‌های اصلی سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: در حال حاضر 532 فرزند شیرخوار در 4 شیرخوارگاه استان تهران وجود دارد که به ازای هر 10 شیرخوار، یک "مادر یار" فعالیت می‌کند و در واقع حاکی از کمبود و جذب نیروی انسانی در این مراکز است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: از سال 93 تا کنون 1500 خانواده تقاضای فرزند خواندگی کردند که از این تعداد، درخواست 145 خانواده پذیرفته شده است.

دلبری در پایان تصریح کرد: به دنبال تسهیل فرآیند فرزند خواندگی، طی جلسه‌ای که با حضور اعضای سازمان بهزیستی استان تهران و رئیس دادگاه انقلاب برگزار شد، مقرر شد که مجتمعی با عنوان مجتمع مخصوص کودکان و فرزند خواندگی در تهران احداث شود که در صورت واقع شدن این امر، فرزندان شیرخوارگاه‌ها ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار