همکاری گوگل و ناسا برای کنترل ترافیک پهپاد ها

پهپاد ها روز به روز بیشتر مورد توجه مردم و در نتیجه دولت ها قرار می گیرند و اکنون دولت امریکا به دننبال قانون گزاری و کنترل این بهپاد ها است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل یکی از شرکت هایی است که در نو آوری پیشگام و صاحب نظر است، و اکنون او قصد ورودی جدی تر به حوزه پهپاد ها را دارد. موضوع کنترل ترافیک برای جلوگیری از برخورد پهپاد ها در هوا به یکدیگر و همچنین قابلیت دنبال کردن و پیگیری پرواز های آن ها به تازگی حائز اهمیت شده است. این پروژه ای بسیار بزرگ است و گوگل با همکاری شرکت هایی چون آمازون، ورایزون و هریس کورپس قصد انجام این پروژه را دارد.

همکاری گوگل و ناسا برای کنترل ترافیک بهپاد ها

پروژه کنترل ترافیک پهپاد ها ابتدا از دولت ایالات متحده مطرح شد، اما پس از طرح آن شرکت های بسیار بزرگی برای فعالیت در این پروژه مشغول به کار شدند. با این که هدایت پروژه توسط دولت به دست گرفته شده است تعداد راهکار های ممکن و قابل ارائه محدود نخواهد بود و سیستم های متفاوتی برای این امر ارائه خواهد شد.

دیو واس مدیر پروژه های سرّی گوگل اعلام کرد: گوگل هیچ مسئولیتی برای مدیریت و مالکیت این پروژه بر عهده نگرفته است و تمامی راهکار های ارائه شده از شرکت ها می توانند به عنوان راه حل هایی همسو فعالیت کنند.

همکاری گوگل و ناسا برای کنترل ترافیک بهپاد ها

تا به امروز 14 شرکت برای این پروژه به دولت ملحق شده اند تا اطلاعات موجود از تمامی پهپاد های در حال پرواز را در هر مقطع از زمان ارائه کنند. سازمان ناسا نقش قانون مند کردن و قانون گذاری برای این پروژه را در میان تمام شرکت ها بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار