نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران مطرح کرد

تعیین قیمت دستوری تیشه به ریشه تولید/ فقدان فضای اطلاع رسانی کیفیت به مصرف‌کننده

نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: تعیین دستوری قیمت توسط دولت موجب ضربه به رفاه مصرف‌کننده و تیشه به ریشه تولید می‌شود.

تعیین قیمت دستوری تیشه به ریشه تولید/ فقدان فضای اطلاع رسانی کیفیت به مصرف‌کنندهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران در همایش مدیریت کیفیت با رویکرد استاندارد سازی در خصوص نقش محیط کسب وکار در جهت حرکت اقتصاد به سمت بهبود کیفیت گفت: محیط کسب و کار در بعد خود طبیعتا شاکله اصلی توجه به کیفیت تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی با کیفیت استقرار مدیریت حرفه‌ای توجه به سیستم‌های مدیریت کیفیت از الزامات بنگاه‌های خود در جهت بهبود کیفیت است.

سلطانی گفت: سهم و درک مشتری از آنچه که میزان مطالبه‌گری مشتری در حوزه کیفیت تعیین کننده خط مشی بنگاه‌ها در خصوص جذب مشتری و بهبود کیفیت است.

وی افزود: پس لازمه این کار فضای اطلاع رسانی مناسب است که بتواند نقاط ضعف و قدرت کالاهای مختلف را نشان دهد ولی متاسفانه هنوز در کشور چنین فضای اطلاع رسانی ایجاد نشده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: در محیط کلان کسب وکار تولید باید در یک محیط ثابت شده انجام بگیرد و تولید کننده از بحث مدیریت بحران و محیط ناپایدار دور باشد.

سلطانی گفت: به همین جهت علی‌رغم رشد و بلوغ مدیریتی و انسانی نامناسب در محیط کلان و همچنین وجود تحریم‌ها، جریان کیفیت با آهنگ مطلوب حرکت نکرده است.

وی در ادامه گفت: یکی از الزامات مهم در جهت این حرکت آسانی و تناسب کمیت برای تولید کننده است این روزها کیفیت فدای تعرفه می‌شود وگاها تعرفه‌های پایین محیط کسب و کار نمی‌تواند پوشش دهند و انگیزه تولید کننده را از بین می‌برد.

سلطانی در ادامه گفت: سیاست‌های تجاری کشور ما حامی سیاست‌های تولید نمی‌باشد و به همین علت تولید در کشور به هدف نهایی خود نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: تصمیم گیری‌هایی که با نیک خیر و با حاصل شر وبرای اقتصاد کشور گرفته می‌شود از جمله مسائل دخیل در این امر است بعضا دولت مردان فکر می‌کنند تعیین دستوری دولت کمک کننده رفاه حال شهروندان است ولی باید توجه کرد این تصمیمات در کوتاه مدت می‌تواند موثر باشد ولی در بلند مدت باعث ضربه مصرف کننده می‌شود و جایگاه تولید در اقتصاد متزلزل می‌کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران  اظهار کرد: بخش خصوصی قاطعانه می‌گوید قیمت‌گذاری در صنایع رقابتی مخل رقابت تولید کیفیت و منافع حمایتی مصرف‌کننده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار