قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تعدیل شرایط برای واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه/ اتمام ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر تا پایان سال 95

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از تعدیل برخی از شرایط مسکن مهر برای جذب متقاضی بیشتر خبر داد و گفت: به دلیل تأمین نشدن خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر ساخت این واحدها به پایان سال 95 موکول گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر مهرآبادی در برنامه پیشخوان خبر با اشاره به اینکه از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر ساخت یک میلیون و 800 هزار واحدمسکن مهر به اتمام رسیده است گفت: از این تعداد 250 هزار واحد در انتظار خدمات زیربنایی هستند که ما در حال پیگیری آنها هستیم.

وی در ادامه افزود: وزارت راه و شهرسازی با وزارت نیرو یک همکاری مشترک دارد ولی در حال حاضر وزارت نیرو به دلیل مشکلات اعتباری توانایی نصب تمامی خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر را ندارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر تصریح کرد: در صورتی که تمامی اعتبارات لازم به وزارت نیرو داده شود خدمات زیربنایی این واحدها تأمین می‌شود در حال حاضر بخشی از این اعتبارات از محل خود وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

مهرآبادی اظهار داشت: برنامه وزارت راه و شهرسازی است که تا پایان سال 95 ساخت و تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها به اتمام برسد البته این تحویل واحدها نیازمد تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدها است.

در ادامه مهرآبادی به تعدیل برخی از شرایط از واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه اشاره کرد و گفت: تحویل مسکن مهر نیازمند برخی از شرایط است از جمله متأهل بودن، سکونت پنج ساله در تهران یا یکی از شهرها، سرپرست خانوار بودن از جمله شرط‌های مورد نیاز برای تحویل واحدهای مسکن مهر آست.

مهرآبادی در ادامه توضیح داد: در برخی از استان‌ها بسیاری از واحدهای مسکن مهر پس از اتمام به دلیل آنکه برخی از متقاضیان توان پرداخت تمامی آورده را نداشتند خالی ماندند بنابراین در برنامه خود داریم که برخی از این شرایط را تعدیل و یا حذف کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: البته این حذف شرایط نیازمند مصوبه دولت و شورای مسکن استان‌ها است که بعد از تصویب در صورت حذف یکی از شرایط باید ببینیم که متقاضی برای این واحدها تأمین می‌شود و در صورت تأمین نشدن متقاضی یکی دیگر از شرایط حذف می‌شود در حال حاضر استان‌های هرمزگان،‌ خراسان شمالی و گیلان از جمله استان‌هایی هستند که واحدهای مسکن مهر آنها خالی از سکنه باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: در 12 استان واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی و یا متقاضیان آنها بسیار کم است به طور مثال در خراسان شمالی 20 واحد و در هرمزگان 32 واحد خالی از سکنه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار