پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملکرد سفارتخانه‌ها جز نقاط آسیب‌پذیر ما است/ ترتیبات سفر اعضای "کمیته ناظر بر عملکرد سفارتخانه‌ها" فراهم شود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است علمکرد سفارتخانه‌ها جز نقاط آسیب‌پذیری است که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کرد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین اخبار از تشکیل کمیته ناظر بر عملکرد سفارتخانه‌های ایران در کمیسیون اصل 90 گفت: این کمیته هنوز تشکیل نشده ولی کمیسیون اصل 90 از سایر جهات عملکرد سفارتخانه‌های ایران را زیر نظر دارد.

وی با بیان این که امیدواریم ترتیبات سفر اعضای کمیته ناظر بر عملکرد سفارتخانه‌های ایران پس از تشکیل این کمیته، به سرعت مهیا شود، افزود: در این راستا با وزارت امور خارجه در سال گذشته رایزنی‌هایی داشته‌ایم و آن‌ها هم آمادگی خود را در این موضوع اعلام کرده‌اند تا مقدورات برخی سفرها فراهم شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه متذکر شد: ترتیبات موضوع سفر کمیته ناظر بر عملکرد سفارتخانه‌ها باید در مجلس هم هموار شود تا بتوانیم در این ابعاد که بسیار مهم و ضروری است، انجام وظیفه کنیم.

پورمختار با بیان این که موضوع عملکرد سفارتخانه‌ها یکی از نقاط آسیب‌پذیر ما است، تصریح کرد: معتقدم در طول سال‌های گذشته و در زمام‌داری بیشتر دولت‌ها، سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها بهتر از این می‌توانست عکس‌العمل داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک فراهم شدن مقدورات سفر اعضای کمیته ناظر بر عملکرد سفارتخانه‌های ایران می‌تواند گزارشات مربوطه از این موضوع را واقعی و شفاف‌تر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار