باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

وقایع میدانی جنگ پادشاهی عربستان ضد یمن نشان می‌دهد که ارتش و نیروهای مردمی این کشور در داخل خاک عربستان در حال پیشروی هستند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از 120 روز است که آل سعود تجاوز همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی به یمن را کلید زده است و در این پروسه 15 هزار نفر کشته و زخمی شدند.



**المطری:  تاکنون بیش از 4000 شهید در تجاوز عربستان به یمن تقدیم کرده‌ایم


"علی المطری" از فعالان انقلابی یمن درباره تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت:تاکنون بیش از 4000 شهید در تجاوز عربستان به یمن تقدیم کرده‌ایم که دو سوم آن‌ها زنان و کودکان هستند و در این جنگ شاهدیم که بسیاری از بیمارستان‌ها، موادغذایی و مخازن بزرگ آب و 11 هزار خانه مورد حمله هواپیماهای سعودی آمریکایی عربستان قرار گرفته است.



**پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در استان "نجران"

البته ارتش و نیروهای مردمی یمن در تجاوز آل سعود دست بسته نبودند و توانستند چندین کیلومتر در خاک عربستان پیشروی کنند و چندین پاسگاه مرزی و پایگاه نظامی را به تصرف خود درآورند این پیشروی‌ها از شمال یمن و در مرزهای عربستان با این کشور در استان‌های "نجران" و "جیزان" شکل گرفته و اخیرا هم شهر "اخدود" در جنوب "نجران" به تصرف ارتش و نیروهای مردمی یمن درآمده و همچنین ده‌ها نظامی سعودی به اسارت یمنی‌ها در آمده است.


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر




**شلیک موشک‌های "اسکاد" و "اورگان"

البته پرده دیگر اقدامات تلافی جویانه ارتش و نیروهای مردمی یمن شلیک موشک‌های "اسکاد" و "اورگان" بوده که به کابوس آل سعود مبدل شده است.

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر



**اهداف موشک‌های یمنی کجاست؟

موشک‌های یمنی عمدتا اهداف و پایگاه‌های نظامی از جمله: "عین‌الحاره" و "عسیر" را هدف قرار می‌دهند و تاکنون ارتش پادشاهی عربستان متحمل خسارات سنگینی از بعد نیروی انسانی و تجهیزات شده است.



**توپولوژی "نجران" و "جیزان"

"نجران" و "جیزان" از استان‌های عربستان است که در جنوب این کشور واقع شده و بیش از 200 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این دو استان از نظر اجتماعی گرایش به مردم یمن دارند به نحوی که یمنی‌الاصل بوده و به تجاوز نظامی عربستان معترض هستند. فاصله "نجران" و "جیزان" از پایتخت عربستان یعنی "ریاض" حدود 930 کیلومتر است که این موضوع کار ارتش عربستان را به لحاظ دارا بودن ارتش یمن از انواع موشک‌ها سخت‌تر می‌کند.



در جنگ آل سعود با مردم مظلوم یمن هر زمان صدای اعتراضی شنیده می‌شود، آل سعود با مشت آهنین پاسخ ساکنان "نجران" و "جیزان" را می‌دهد. البته این موضوع فقط به این دو استان جنوبی عربستان ختم نمی‌شود؛ بلکه در شرق و جنوب شرق این کشور هم که به ناحیه شرقیه معروف است و در استان‌های "قطیف"، "عوامیه" و شهر "دمام" هم این مشکل وجود دارد و هر صدای اعتراضی با اسلحه خاموش می‌شود و لذا کارشناسان و صاحبنظران معتقدند ناحیه جنوبی عربستان خصوصا دو استان "نجران" و"جیزان" تمایل به جدایی از این کشور و الحاق به یمن را دارند.



جنگ اخیر آل سعود ضد یمن یک واقعیت تلخ را برای عربستان آشکار می‌سازد و آن احتمال تجزیه جنوب و جنوب شرق این کشور و ایجاد یک ناحیه خود مختار یا الحاق به یمن است که البته "نجران"، "جیزان"، "عسیر"، "قطیف"، "عوامیه" و "دمام" کاندیدای تجزیه از عربستان هستند.


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

**صادق الشرفی: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های "نجران" و "جیزان" عربستان سقوط کرده است


"صادق الشرفی" مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این که چند کیلومتر مربع از استان‌های نجران و جیزان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی یمن است، ‌اظهار داشت: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های "نجران" و "جیزان" عربستان سقوط کرده و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.



الشرفی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات استان‌های "نجران" و "جیزان" و اقداماتی که در آینده ارتش و نیروهای مردمی یمن در این منطقه قصد دارند انجام دهند، عنوان داشت: آل‌سعود در دو منطقه "نجران" و "جیزان" حضور نظامی دارد و حضور اجتماعی و مردمی ندارد و مردم این دو منطقه یمنی‌الاصل هستند و خواستار پیوستن به یمن هستند و اکنون در کشور یمن یک آماده باش کامل قرار دارد و مردم قصد دارند در مرحله دوم عملیات آزادسازی دو  استان حجاز و نجد را انجام دهند.


مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان گفت: آل‌سعود به زور در حجاز و نجد تصرف پیدا کرده و سعی می‌کند تا منصور الهادی را به قدرت بازگرداند و در این پروسه امارات با تلاش و تصرف بندر عدن ایفای نقش می‌کند.



آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر




به نظر می‌رسد اگر آل سعود جنگ را ادامه دهد، باید نگران جنوب عربستان باشد که احتمال تجزیه آن وجود دارد و در این زمینه صداهای تجزیه طلبانه از دو استان "نجران" و "جیزان" شنیده می‌شود که خروجی آن الحاق به یمن خواهد بود که البته این اتفاق دور از ذهن نیست.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
اینکه پشه نیش میزنه نه بخاطر ذات پشه باشه بلکه بخاطر توطئه صهیونیسمه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
عربستان تو بد باتلاقی گیر کرد به سادگی قدرت خارج شدن از اونو نداره پول زیادی خرج میکنه تا کشورهای اطرافش رو متقاعد کنه در جنگ شرکت کنند البته واضح که نتیجه جنگ به نفع مردم یمنه چون اونا برای وطنشون میجنگند ولی سربازای سعودی و اماراتی برا پول. اما نمیدونم ییمنیها چرا صادرات نفت عربستان کاری ندارند مثل پالایشگاه ها یا سکوهای نفتی .عربستان تا روزی ده میلیون بشکه نفت صادر میکنه وپولشو خرج این وحشیگری ها در منطقه میکنه ما هر روز باید شاهد این مصایب باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
معراج محمد
۰۱:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خواب دیدی خیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
سربازوطن
۱۵:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خدا جای حق نشسته
United States of America
کوروش
۰۳:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
نکته اصلی این مطلب،سرمایه گزاری شدید امارات برای ساختن نیروهای ویژه برای تصرف شهرهی ساحلی یا جزایر،،،
-
شنتیا
۲۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
Azadعزیز شما به تروریست های اجاره ای عربستان ، القاعده و داعش که با دلارهای کثیف ال سعود دارن میجنگن میگی نیروهای مردمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به نظر شما اگه یه عده مزدور متحجر یه جا جمع بشن باید بهشون گفت نیروی مردمی(البته طرز ادبیات شما کاملاً این نکته رو میرسونه که از چه منابعی اخبارتونو میگیرین و کاملاً هم مرعوب شدین)- عزیز من شکی نیس عربستان و ائتلاف بی رحمش که اتفاقاً با کمک مستقیم آمریکا و اسراییل دست به کشتار میزنن یه پیشرفتهایی داشتن، اونم به مدد تجهیزات فوق پیشرفته و حمایتهای بی دریغ صهیونیسم منطقه ای، ولی اولا این مردم زجر کشیده یمن که به سرکردگی مبارزان الحوثی قیام کردن یه خدایی دارن و یه پیشرفتهایی رو بدست آوردن ، در ضمن خود خدا وعده پیروزی نهایی رو داده، و نرید ان من علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من باید امارات را موشک باران کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
بی سواد ها
توی نقشه آخری نام جعلی خلیج فارس نوشته شده
خلیج همیشه فارس یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
در آرزوی طول عمر دوستان باش .
Iran (Islamic Republic of)
علی رضائی
۱۷:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
مکروومکراله والله و خیرماکرین * انشائالله بزودی عربستان شکست می خورد فقط باید ایران وکل شیعیان زبانا" ومالا" وفدما" یمنی هارا حمایت کنند باکمی مقاومت مطمئن باشید عربستان کم می آورد ومثل اسرائیل در غزه دست به التماس برای آتش بس وصلح می شوند
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۱۶:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سعودیها اگه بیشتر از این پر رو بشن ممکنه پاچه مارو هم بگیرن .هرچند غلطی نمیتونن بکنن.تجزیه بشه به نفع منطقه هست
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۱۵:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
چرا اسم خلیج ع ر ب چعلی رو روی نقشه آخر گذاشتید واقعا ایول داره بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
انشا الله تجزیه بشه و حکومت خاندان ابلیس سقوط کنه
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ان شاءا... بزودی شاهدشکست وعقب نشینی مفتضحانه رژیم سفاک آل سقوط دریمن خواهیم بودوزمینه برای براندازی آنهاتوسط ملت خودشان مهیاخواهدشد.نصرمن ا... وفتح قریب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
تصوير هفتم نام جعلي خليج ع ر ب ي نوشته شده(به انگليسي)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
عججججججججججججججججب؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
حق پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
نتنها عربستان بلکه بخشهایی از ترکیه و عراق و سوریه و افغانستان مصر و لیبی و اردن و اکراین تجزیه و چندین سال دچار جنگ های داخلی و کشتار خواهند شد - یا بدنیا برای جلوگیری از فروپاشی یاباید وارد جنگ جهانی سوم میشد (که برای قدرتها مشکل بود ) یا با اینصورت فعلی با کسترش تروریسم و جنگهای داخلی منطقه ای فعلا در کشور های استراتژیکی و نفت خیز خاورمیانه نظم نوینی به جهان بخشیده شده است تا از تک قطبی خارج شود- (نمونه اش چندسال قبل فروپاشی حکومت های پادشاهی چندین کشور عربی بود که البته عربستان نیز در حال حاضر وارد این مرحله شده است )- خلاصه هر مثبتی در کنار منفی هم فاز خودش ماندگار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ان شاءالله .جاءالحق و زهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا
Australia
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگر همت داشته باشند میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۱۲:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اگه عربستان سعودی تجزیه بشه
ایران قدرت مطلق منطقه میشه
این عرب ها کشور و میهن سرشون نمیشه
کافیه یک گروه مثل القاعده جون بگیره
عربستان به فاک می ره
به امید نابود عربستان
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
تو نقشه چهارم از نام مجهول خلیج عربی استفاده شده لطفا اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
چقدر عالی میشه که جزء خاک یمن بشه
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۱:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آخه نقشه قحطی بود که باید نقشه ای در این خبر گذاشته شود که نام خلیج فارس را خلیج عربی معرفی کرده باشد ایول داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
کجای نقشه خلیج فارس را خلیج عربی نوشته؟
من نقشه هارو نگاه کردم عبارت (پرشین گلف Persian Gulf به معنای خلیج فارس) نوشته، از اونایی که مثبت دادن متعجبم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۰:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
انشاء اله که تجزیه بشه
United States of America
azad
۱۰:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
میگم شمایی که اینارو مینویسی اخبار رو برعکس میبینی??? تجزیه ی چی?? الان خو چندتا شبکه یمنی دارن از پیروزی های مردمی علیه حوثی ها میدن تعز اب عدن ومارب رو مردم گرفتن.الان فقط صنعا مونده. چرا مردمی که از جنگ فرار واواره شدن به عربستان پناه بردن دلیلش چیه?? چرا وقتی عدن باز پس گرفتن مردم از پادشاه عربستان خواستند با هواپیماهای عربستان وارد عدن بشن.چرا اونایی که تو جیبوتی بودن گفتن ما فقط ملک سلمان رو قبول داریم. اینا پس کی هستن??
Iran (Islamic Republic of)
علی بوچانی از سرابله
۱۰:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام برمردم وشهیدان مظلوم کشوریمن وسلام برمقاومت مردم زنجرکشیده یمن وسلام بر رزمندگان یمن وسلام برایستادگی مردم مظلوم یمن وسلام بر......
Iran (Islamic Republic of)
فضل الله
۰۹:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد واخر تابع له علی ذالک. اللهم لعنهم جمیعا.
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۰۹:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سر فتنه ها و تمام کشت کشتار این منطقه صهیونیسم و وهابیت عربستان هستند. همه به هر شکلی کمک کنید این فتنه ها را نابود کنیم تا جهان به سمت صلح جهانی پیش رود. پیش مرگ یمنی های شجاع هستند...
خدیا گناهان ما را ببخش. خدایا زمینه ظهور امام زمان را به واسطه ماها فراهم کن و ما را از منصورین امام زمان قرار بده ...
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
باید درسی به این عربستانی های وهابی بدن که روزی هزار بار بگن غلط کردیم،وهابی های که سگ دست آموز اسرائیل و آمریکا ن وفقط دارن براشون دم تکون میدن
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
عربستان اشتباه کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
آل سعود غلط كرده
آخرین اخبار