راهنمای خرید کولر گازی

در انتخاب نوع و قدرت یک کولر گازی ابعاد اتاق بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار حوزه نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه با گرم شدن کره زمین و البته گرم تر شدن فصل تابستان حتی در مناطقی که زمستان های برفی دارند، وجود کولر در خانه ها ضروری به نظر می رسد. از میان دو نوع کولر پرکاربرد در ایران، کولر گازی در بین تاسیسات برودتی از جایگاه خاصی برخوردار است.

زیرا به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد. تاسیسات برودتی سهمی حدود 26 درصد از کل مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند. این سهم در شرایط آب و هوایی متفاوت و با توجه به نوع وسیله مورد استفاده می‌تواند متغیر باشد. نحوه کارکرد کولرها با توجه به آبی و گازی بودن متفاوت است.

گروهی به غلط گمان می‌کنند که کولرگازی گران تر از انواع آبی است اما واقعاً این طور نیست.

اگر شما یک کولر مثلا شش هزار آبی بخرید، تقریباً همان پولی را پرداخته‌اید که دیگران برای خرید کولرگازی پنجره‌ای پرداخته‌اند، پس بدون پیش داوری به بازار بروید.

برای خرید یک کولر گازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد. برخی از آنها را می‌توانید در ادامه بخوانید و برخی دیگر را حتماً فروشنده به شما خواهد گفت. تنها می‌ماند حساسیت شما نسبت به نکات مهم که مسئله‌ای شخصی است و اگر کسی به توصیه‌ها توجه نکند، مقصرخود اوست.

فاکتورهای اولیه

فاکتورهای کلی برای خرید کولر گازی و استفاده بهینه از آن، شامل نکات زیر است :

متراژ محل مورد نظر

تعداد پنجره‌ها

ساعات استفاده از کولر گازی

تعداد افراد ساکن در محیط اطراف کولر گازی

کاربری مکان

نکات مهم

به بازار بروید. همچنین پیش از آنکه یک مارک خاص را انتخاب کنید و یا بدون هیچ انتخابی به بازار بروید. در مورد ویژگی‌ها و مشخصات فنی انواع کولر گازی اطلاعاتی کسب کنید. اگر بدون آگاهی کافی راهی بازار شوید، تنها سر در گمی برایتان حاصل می‌شود، پس اولین کاری که باید کرد، کسب اطلاعات است.

به خاطر داشته باشید که سخن دوستان و فامیل و آشنایان و یا حتی شایعات، شاید درباره کیفیت غذای یک رستوران مرجع خوبی باشد، اما قطعاً نمی‌توان به این گونه سخنان، درباره کولر گازی اطمینان کرد، توجه داشته باشید که شما قرار است بیش از 500 هزار تومان پول خرج کنید، پس اطلاعات لازم را از مرجع مطمئن کسب کنید.

توجه داشته باشید که همیشه انتخاب یک مارک مشهور همه چیز نیست، همچنین پرداخت پول زیاد هم ملاک نیست، مهم این است که کولر گازی خوبی بخرید.

درانتخاب نوع وقدرت یک کولر گازی ابعاد اتاق شما بسیار مهم است، گاهی شما برای یک اتاق کوچک کولر گازی با قدرت بالایی خریداری می‌کنید و بعد مجبور هستید که همیشه آن را در حالت کم قرار دهید و یا از شدت سرمایش اذیت شوید، در آن هنگام شما پول خود را دور ریخته‌اید.

توجه داشته باشید که کولر گازی‌های دیواری یک دستگاه خارجی هم دارند، پس به هنگام خرید این نوع کولر گازی‌ها به جایی که دستگاه خارجی باید قرار گیرد و نحوه ارتباط ان با دستگاه داخلی هم توجه کنید.

نکته مهم در کولرهای گازی ظرفیت سرمایشی آنها است، ساده‌ترین کار برای دانستن این نکته و هماهنگ کردن آن با ابعاد اتاق، یک تماس تلفنی با شرکت سازنده و یا فروشنده کولر گازی است؛ کارشناسان این شرکت‌ها شما را راهنمایی می‌کنند، واحد اندازه گیری قدرت دستگاه اسپلیت با بی تی یو محاسبه می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار