در نشست خبری مجموعه «پایتخت » مطرح شد؛

سیروس مقدم برای ساخت «پایتخت ۵» شرط گذاشت

كارگردان مجموعه «پایتخت» برای ساخت سری پنجم این مجموعه چند شرط را مطرح كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلوزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروس مقدم برای ساخت ادامه «پایتخت» چند شرط اصلی را عنوان كرد که در صورت تحقق آن، سری جدید این سریال برای سال بعد آماده می‌شود.

نشست خبری سریال «پایتخت 4» عصر روز گذشته با حضور سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیه‌کننده، خشایار الوند نویسنده و محسن تنابنده، هومن حاجی‌عبداللهی و ریما رامین‌فر بازیگران این سریال برگزار شد.

سیروس مقدم کارگردان سریال در ابتدای با اشاره به حادثه جاری شدن سیل در استان مازندران گفت: این حادثه بسیار تأسف‌بار و ناراحت کننده بود و عوامل سازنده این مجموعه به مصیبت دیدگان تسلیت می‌گویند و همدردی خود را با آنها اعلام می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص سختی‌ها و فشارهایی که در این کار روی عوامل وجود داشت، افزود: دو روز آخر «پایتخت 4» واقعاً کشنده بود و من به‌عنوان کارگردان سریال قبول دارم که فشار کار بسیار بالا بود اما به دلیل تعهد و عشق به مردم و سریال «پایتخت»، سعی کردیم تا لحظات آخر کار را درست انجام دهیم.

كارگردان «پایتخت» با اشاره به ساخت مجموعه «پایتخت 5» توضیح داد: ساخت سریال «پایتخت 5» به سه عامل اصلی نیاز دارد، در ابتدا به اشتیاق مردم برای دیدن این سریال بستگی دارد. دوم باید دید مدیران فرهنگی و مدیران سازمان در دستور کار و برنامه ریزی خود «پایتخت» را در نظر گرفته‌اند یا خیر. و دلیل سوم برای ساخت پایتخت این است که تیم سازنده حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: اگر قرار باشد سریال «پایتخت» تکراری شود و یا قصه تازه‌تری نداشته باشد ما ترجیح می‌دهیم خاطره خوبی که ایجاد کرده‌ایم در ذهن مردم باقی بماند. پس این سه شرط باید کنار هم جمع شود تا «پایتخت 5» شکل بگیرد. البته مردم نشان داده‌اند که همچنان خواهان این اثر هستند.

مقدم با بیان این مطلب، گفت: مدیران سازمان هم به نظر می‌رسد بعد از تغییر و تحولاتی که در رسانه ملی رخ داد، علاقمند به تولید «پایتخت» باشند اما لازم است که از همین الآن برای آن تصمیم گیری‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا تیم نویسنده اتاق فکر خود را تشکیل دهد، قصه‌هایش را پیدا کند و جلو برود. تیم سازنده هم به‌محض اینکه قصه‌ای شکل بگیرد کارش را شروع خواهد کرد چرا که سریع‌ترین تیم در دنیا تیم «پایتخت» است.

وی با اشاره به بعضی انتقادها درباره فیلمنامه این سریال ادامه داد: قسمت یازدهم این سریال حدود 7 بار بازنویسی شد، من در جایی خواندم که گفته شد این تیم حتی یک برگه فیلمنامه هم ندارد در حالی که بعضی از قسمت‌ها بارها بازنویسی شده است و حتی در تمرین و دورخوانی‌ها باز هم شکل نهایی آن تغییر کرده است و اساساً چیزی به‌نام بداهه در سریال «پایتخت» وجود ندارد چه برسد به اینکه ما در این کار فیلمنامه هم نداشته باشیم.

این کارگردان با اشاره به تفاوت این سری از «پایتخت» با سری‌های قبل عنوان کرد: ما 4 سری از سریال «پایتخت» را ساخته‌ایم و به‌اعتقاد من هر 4 فصل آن نحوه خاصی از قصه‌گویی را داشته است، در «پایتخت 1» بحران‌ها از بیرون خانواده هستند و در این سری برای اولین بار بحران در دل خانواده اتفاق می‌افتد و اعضای خانواده با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. در این سری خانمی در شورای شهر انتخاب می‌شود که کارش در این شورا با کار وی در خانه به تضاد کشیده می‌شود و وقتی رابطه این زن و شوهر به چالش كشیده می شود؛ تراژدی به وجود می‌آید.

خشایار الوند نویسنده سریال «پایتخت 4» نیز درباره سطح کیفی این سریال بیان کرد: انگار از مصاحبه‌های بازیگران و عوامل این طور برداشت شده است که اگر کیفیت «پایتخت 4» به‌نسبت سریهای قبل پایین‌تر است به‌خاطر کمبود زمان است. ولی ما قبول نداریم که کیفیت کار پایین‌تر است بلکه منظور این بوده که فشار بیشتری در این سری از «پایتخت» به گروه وارد شد.

وی افزود: اگر ما یک سال و یا حتی دو سال هم وقت داشتیم کیفیت سریال «پایتخت» باز هم به همین شکل بود چون کیفیتی از این بالاتر در بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، مونتاژ و... در وضعیت كنونی در سازمان صدا و سیما به دست نمی‌آید.

الوند در خصوص شخصیت‌های ثابت سریال «پایتخت» اظهار داشت: ما سریال‌های 90قسمتی زیادی داشته‌ایم که با شخصیت‌ها و لوکیشن‌های ثابت پیش رفته‌اند و به‌نسبت مورد قبول هم بوده‌اند و «پایتخت» هنوز به 60 قسمت هم نرسیده است چون ما 35 قسمت داریم تا بتوانیم به 90 قسمت برسیم. به نظر می رسد تا زمانی که قصه خوبی برای تعریف کردن داشته باشیم، می‌توانیم این مجموعه را ادامه دهیم، اگر زمانی هم به این نتیجه برسیم که دیگر قصه‌ای نداریم «پایتخت» را تعطیل می‌کنیم.

وی درباره قصه‌گویی این سریال بیان كرد: ما در این سری کاری را در حوزه قصه‌گویی انجام دادیم که شاید هیچ کس چنین کاری نکند، ما پنج قصه را از وسط شروع کردیم، یعنی قسمت‌های خوب و جذاب و سینمایی مثل مرگ چوچانگ و یا نحوه ورود هما را به شورای شهر نمایش ندادیم، در قسمت‌های پیشین ما یک خانواده متحد در برابر یک بحران بیرونی داشتیم و اینجا برای اولین بار این بحران در دل خانواده اتفاق می‌افتد و این موضوع کار را دشوار می‌کرد که از سطح خود خارج نشود، اینكه اعضای خانواده در عین دعوا همچنان یکدیگر را دوست داشته باشند و کنار هم باشند. نگه‌داشتن اندازه این ارتباط و چالش‌ها بسیار سخت بود و بازنویسی‌های متعدد کار شاید برای حفظ اندازه بود.

نویسنده مجموعه «شوخی کردم» در پاسخ به انتقادها تصریح كرد: من برای این 22 قسمت حدود 66 متن مختلف نوشتم و بارها متن خود را کنار گذاشتم و دوباره قصه دیگری را روایت کردم. در این سری برای اینکه تقابل بین هما و نقی شکل بگیرد باید هویت هما به جایگاهی در شورای شهر می‌رسید و موقعیت نقی هم به جایی می‌رسید که مقابل هما قرار می‌گرفت. بنابراین در قسمت‌های اول ابتدا قصه‌های ریزی دیده می‌شود که بعداً به کار می‌آید و به این شکل نبود که ما قصه نداشته باشیم اما دوستان صبر نداشتند و با دیدن چهار قسمت از سریال اظهار نظر کردند، ما داریم یک سریال 26قسمتی را می‌بینیم و حداقل باید 15 قسمت دیده شود و بعد درباره آن تصمیم بگیریم.

الوند درباره احتمال اعتراض مشاغل و یا صاحبان لهجه عنوان کرد: من چون تجربه حضور در 10 قسمت از مجموعه «در حاشیه» را داشتم این احتمال را می‌دادم و می‌دانستم که همیشه اعتراض‌هایی هست اما مهم این است که سفارش دهنده پای کار بایستد و سازمان صدا و سیما هم پای کار ایستاد، درحالی که مدیریت قبلی پای سریال «سرزمین کهن» نایستاد.

این نویسنده تاكید كرد: «پایتخت» نیازی ندارد که شغل، لهجه یا موقعیتی را برای خنداندن مخاطب و جذب کردنش مسخره کند، از طرف دیگر چون ما در دل مازنی‌ها بودیم تدارکات و عده‌ای از بازیگران ما مازنی بودند و با این لهجه و فرهنگ آشنایی داشتیم، تنها شاهد اعتراض‌های اندکی بودیم که گفتند لهجه مازنی را مسخره می‌کنیم.

الوند در خصوص همکاری مشترک خود و محسن تنابنده در نگارش فیلمنامه بیان کرد: من و محسن تنابنده درباره قصه و موقعیت‌ها صحبت می‌کردیم و بعد او همان‌جا دیالوگ‌هایی را از طرف همه شخصیت‌ها طراحی می‌کرد و آن‌قدر هم بازیگر خوبی است که می‌توانست جای همه بازی کند. بنابراین تنابنده هم فیلمنامه نویسی می‌کرد، فقط قلم را روی کاغذ نمی‌برد و بعد من هم عین آن دیالوگ را می‌نوشتم. درواقع چندان تفکیک شده نبود که تنابنده قصه‌ای را طراحی کند به من بدهد و بعد من با حسن وارسته مشورت کنم. این کار واقعاً یک محصول جمعی بود و هرکسی در سیستم کاری هرچه به ذهنش می‌رسید، مطرح می كرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۴
پایتخت ۴ نسبتا ضعیف بود اما در کل خوب بود به امید ساخته شدن پایتخت ۵ قوی و سراپا خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۴
ما خیلی از برنا مه های آقای مقدم لذت میبریم وعاشق برنامه پایتخت هستیم وبی صبرانه منتظر پایتخت ۵ هستیم کاش برای نوروز ۹۵ پایتخت آماده میشد من تمام سریالهای شما را از شرکت سروش تهیه کردم وبارها نگاه میکنم باتشکراز همه وآقای مقدم ومحسن تنابنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۴
پایتخت بهترین سریاله اگه تاسری دهم هم بسازی مانگاه میکنیم آقای مقدم منتظریم لطفا به فکرش باشیدهرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
سلام من بازیگر هستم فقط میخواهم بگویم واسه پایتخت 5 بازیگر میخواهید من بیام تست بدم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۱۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
خیلی زیبا بود پایتخت ۴ کسانی که دوس ندارند پایتخت بر روی انتن بیاید نگاه نکن کسی مجبور به دیدن سریال کسی رو نکرده اتفاق پایتخت ۵ رو لطف بسازید ممنون از سیروس مقدم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من با سلا م واز پو زش/
Iran (Islamic Republic of)
ارين
۱۴:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
پايتخت با اين که زبان مازني را کمي مسخره مي کنه ولي فيلم جالبيه مطمئنا همه مردم اون را دوست دارند
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۲:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت از همه لحاظ برای روحیه همه لازمه و خیلی چیزهارو درست نشون میده ... همین که همه ی اعضای خانواده دور هم جمع میشن یعنی هنر !!!! پایتخت ۴ هم با همه ی مشکلاتش کار خوبی بود . منتظر ۵ هستیم ...!!!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
با سلام خدمت دستندر کاران پایتخت
تابان سریع ساخته شدن می شود این
تمامی لهجه ها مانند مازندرانی ها گفته شده حتی اون تعصب ها و حرکات نیز همینطور
دست کارگردان باز باشد از همین سریالها ایرانی بهترینها را میتوان دید (از سریالهای کره ای و چینی که معلوم نیست سر و ته فیلم کجاست که بهتره ) آقایان واقعا خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۵:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
خیلی تبلیغ اضافه شده به فیلم ....نمیدونیم فیلم میبینیم یا پیام بازرگانی.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
ایول حرف دلمو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت 4 حرفی برای گفتن نداشت، نه داستان قابل توجهی نه موقعیت های طنز خوبی، طوریکه اگر چند قسمتشم نمیدیدی چیزی رو از دست نمیدادی، بهتره آقای مقدم به فکر یک سریال دیگه باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
برعکس عالی هم بود بهتره آقای مقدم هم ادامه بده فقط قسمت آخرش بد بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام لطفا پایتخت را تا سریه هزار ادامه بدین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
بنظرم تو سریال های ساخته شده حرف اول رو میزنه چون بدور از فخر فروشی و تجمل گرایی هست و سادگی زندگی رو نشون میده امسال هم خوب بود فقط قسمت اخر یکم مشخص بود به اجبار زود جمع بندی شده به دلیل کمبود وقت ولی در کل خوب بود تبریک میگم و خسته نباشید میگم به همه گروه سازنده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
سریال عالی بود.تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۱:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
من با وجود این که از آقای مقدم و تیم و سریال هاشون خوشم میاد ولی با این حال دیگه به نظرم دیگه پایتخت اون جذابیت رو نداره.بهتره سریال های دیگه مثل چار دیواریشون رو بسازن که واقعا اوج طنز بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
هرچند چهارش خوب نبود ولی دوس دارم ادامه پیدا کنه
Seychelles
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
ادامه سریال پایتخت باعث میشه اٍر بخشهای قبلی را هم تخریب کنه/ در این سریال ارزش وقت برای مردم رعایت نمیشه و با حرفای کوچه بازاری و تاخیر دوربین در نمایش سکانس ها بیشتر وقت پرکنی را دنبال میکنه/ از طرفی با کلی سروته فیلم را میزنن و کشش میدن که این نشون میده هدف و جهت خاصی در فیلم دنبال نمیشه/ در پایتخت 4 اقدام به خودکشی هرچند با ریختن آب بر سر نقی نشون داده میشه این کار هم ضد اخلاق هست و هم ضد تعالیم دینی که خودکشی در اسلام مجاز نیست/ همه اینها نشان از بی هدفی این سریال با سوژه کوچه بازاری و پرکردن وقت مردم با برنامه بی محتوا هست/ به نظرم دیگه ادامه ندن بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۰۱:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
بسه دیگه.تکراری شده
یه داستان و سریال تازه بسازین..!
Iran (Islamic Republic of)
کاشونی
۰۱:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت4سریال خوبی بود از زحمات همه تشکر میکنم نکات اخلاقی و مذهبی خوبی داشت همینطور قصه تازه و جالب لطفا ادامه بدید
فقط نقش دوقلوها رو پررنگ تر کنید.تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
خسته نباشید داستانهای جالبی به نمایش گذاشته میشود بعضیا جز اعتراض کاری ندارند شماکار خودتان را انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
پنجعلی
۲۳:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
ی سریال درست حسابی که دل مردمو شاد میکنه همین پایتخته.لطفا تاپایتخت20 بسازید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
خواهش می کنم سری پنجم هم درست کنید خیلی آموزنده است . ممنون اقای مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت تا سری سومش مسیر صعودی رو طی کرد و تو سری آخر افت کرد به نظر من بهتره سریال طنز جدید از آقای مقدم ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۲۲:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
بسته دیگه این هم شده مثل جومونگ تمامش کنید بره!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
غامض
۲۲:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
اولا کشورهای اروپایی کم جمعیت دو فلو و چند قلو ها را شناسایی و به کشور خود دعوت میکنند که جز جمعیت کشورشان بکنند که این سریال هم این خدمت را به انها کرد . همانطور که به والدین پنج قلوها پیشنهاد داده بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت عشقست
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
اقا پایتخت عالللیییه بسازیییید. ما. منتظر سریه ۵ هستیم. باتشکر فراواااان
United States of America
ستاره
۲۱:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
صادقانه قضاوت کنیم این سریال نکات مثبت خیلی زیادی داره بله شاید به جذابیت سریال های ماهواره ای نباشه اما سادگی و صداقت و خیلی قشنگ به تصویر کشیده تجملاتی تو این فیلم دیده نمیشه همه کناره همدیگه هستن راحت نظراشونو بیان می کنن به نماز اهمیت میدن اینها چیزهای کمی نیست تو سریالای ما این چیزها کم پیدا میشه .
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
اسن‌نسازید
پایتخت ۴ از همه ضعیفتر بودش
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۲۱:۰۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
پايتخت رو ادامه بديد حتي اگه بودجه كم با لطفا بدون رودرواسي چند صندق در سطح شهر بذاريد تا علاقه مندان حمايت كنند. لطفا ادامه مه مه مه مه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۱:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
پايتخت بهترين فيلمه فقط يكم از امسال قوي باشه حتما ادامه بدبد.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۱:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
اين فيلم طرفدار خيلي زيادي داره خواهشاً پايتخت 5 ،6 ،7،8،9،و........ رو بسازيد
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
فيلم خوبيه تشكر ميكنم از سيروس مقدم عزيز و تقاضا دارم پايتخت 5 رو اگه شد در عيد نوروز يا حداكثر در ماه رمضان سال اينده به روي انتن بفرستيد منتظريم.
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۲۰:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من بهترين فيلمه من به عنوان يك بيننده از پايتخت و سيروس مقدم عزيز حمايت مي كنم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
پايتخت خيلي فيلم خوبيه لطفا ادامه اين فيلم رو بسازيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا امسال ضعیف تر از قسمت های قبلش بود پایتخت،فقط پایتخت 1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
امسال خیلی ضعیف تر از سال های قبل بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
درسته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
پایتخت رو همه دوست دارند

LIKE
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
مگه تو ایران دو قلو قحطی که میرن از خارج با اون همه هزینه میارن، تازه نقش اون چنانی هم ندارند،همه فیلم اگه 10 کلمه حرف بزنن خوبه،این همه دو قلو داریم که حاضرند رایگان یا پول بدن و بازی کنند اون وقت ما از خارج وارد می کنیم، مطمئن باشید اگه عوض بشن هیچکی اعتراضی نمی کنه.چون نقش خاصی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
داداش خدا خیرت بده...
حرف دلمو زدی...
خداوکیلی مجسمه تحرکش بیشتره تا این دوقلوها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
دوقلو ها خیلی هم نازند و دوست داشتنی بعد هم از پایتخت یک بودن و باید تو پایتخت پنجم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
امیدوارم با پایتخت های دیگه در خدمت شما باشیم . همه قسمت ها به جز قسمت آخر سریال خوب بودند . اون طور که در خبرها اومده بود ، این سریال 26 قسمتی بود چطور شد چهار قسمتش حذف شد . حتماً به دلیل کمبود وقت . انشاءالله سال دیگه هم شاهد پخش این سریال باشیم و با قسمت های بیشتر . موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
رائف
۱۹:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
چرا اینقدر طولش دادید ،اگه راست میگید بره 2 رو درست کنید ببینید چقدر بیننده داره.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
برره همون یکش کافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
حق با مجتبی است .
Finland
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
کافیه لطفا "...داری لوث میشی جناب مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
بابا ول کن توروخدا....شورشو درآوردی...بجای این سریالهای مسخره پایتخت واسه ی برنامه درست و حسابی بودجه بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس2
۲۲:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
ناشناس جون جوابت رو گرفتی با تعداد منفی هایی که خوردی دیگه؟!
آخرین اخبار