مدیر کل دفتر تجاری سازمان معاونت علمی:

آیین نامه پیش خرید تجهیزات پزشکی دانش بنیان به تصویب رسید

مدیر کل دفتر تجاری سازمان معاونت علمی گفت: با به تصویب رسیدن آیین نامه پیش خرید تجهیزات پزشکی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیزات پزشکی را پیش خرید می‌کند.

اسماعیل قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان ، اظهار کرد: هفته گذشته آیین نامه پیش خرید پزشکی دانش بنیان به تصویب رسید که از این رو معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تجهیزات پزشکی را پیش خرید کرده تا در آینده توسعه محصولات دانش بنیان پزشکی را شاهد باشیم. 
 
وی در ادامه افزود:دستگاه اسکنر قلب جزو اولین پیش خرید‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که بر اساس آیین نامه پیش خرید محصولات تجهیزات پزشکی دانش بنیان است. 
 
قادری‌فر با اشاره به استفاده این دستگاه در بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: اکنون این دستگاه در دو بیمارستان میلاد و تجریش نصب شده و قابلیت استفاده را دارد و با استفاده کردن از آن می‌توان مشکلات را برطرف کرد و به زودی به مرحله توسعه بازار می‌‌رسد. 
 
مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی باید مجوز‌ها و تائیدیه‌های خود را از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دریافت کنند و نظام ملی سلامت به تولید این تجهیزات بپردازند. 
 
قادری‌فر با اشاره به کارکرد‌های این دستگاه عنوان کرد: از کار کردهای این دستگاه می‌توان به تصویربرداری پزشکی هسته‌ای از قلب، تشخیص گرفتگی عروق قلبی، ارزیابی پارامترهای عملکردی قلب به طور کمی،تصویر برداری پرفیوژن از عضله میوکارد قلب اشاره کرد. 

 
انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار