مک‌کارتی: وتوی اوباما نمی‌تواند از رد توافق هسته‌ای جلوگیری کند

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد در صورت رد توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا، وتوی اوباما کاری از پیش نخواهد برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن اگزمینر، «کوین مک‌کارتی،» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد تعداد مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در کنگره آمریکا به اندازه‌ای است که بتواند وتوی اوباما را باطل کند.  

نمایندگان افراطی جمهوری‌خواه آمریکا از اینکه دولت اوباما از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته‌ای ایران پیش از رسیدگی کنگره به آن جلوگیری نکرده است بسیار خشمگین هستند. نمایندگان کنگره آمریکا دوشنبه این هفته بررسی 60 روزه توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را آغاز کردند. جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان تلاش می‌کنند قطعنامه‌ای در رد توافق هسته‌ای تصویب کنند. 

مک‌کارتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «کاخ سفید به دنبال جمع‌آوری آرای بیش از یک سوم دموکرات‌های کنگره است تا بتواند قطعنامه مخالف توافق هسته‌ای جمهوری‌خواهان را در صورت تصویب وتو کند.» 

جمهوری‌خواهان افراطی کنگره آمریکا مدعی هستند:« توافق هسته‌ای از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری نمی‌کند و راه را برای فروش موشک‌های بالستیک روسیه به ایران هموار می‌کند. این توافق همچنین به تهران اجازه می‌دهد 24 روز پیش از بازرسی‌های مراکز هسته‌ای بوسیله کارشناسان آژانس انرژی اتمی باخبر شود.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار