ارومیه؛

اجرای طرح توسعه هواشناسی کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از اجرای طرح توسعه هواشناسی کشاورزی در این استان خبر داد.

اجرای طرح توسعه هواشناسی کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان صادق ضیائیان از اجرای طرح توسعه هواشناسی کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در تمام شهرهای آذربایجان غربی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این راستا هشدارهای هواشناسی در بخش کشاورزی برای کشاورزان آذربایجان غربی و از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه هر ساله شاهد بروز خسارت‌های متعددی به بخش کشاورزی استان براثر وقوع بلایای طبیعی هستیم، خاطرنشان کرد: طرح توسعه هواشناسی کشاورزی نیز در راستای کاهش همین خسارت‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح 50 هزار نفر از کشاورزان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: این طرح تا پایان امسال در برخی شهرهای استان آغاز و مابقی سال آینده اجرایی خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه مدیریت بحران می‌تواند در راستای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی گام‌های موثرتری بردارد، اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح توسعه هواشناسی کشاورزی و توسعه و ترویج هواشناسی کاربردی را از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و ترویج هواشناسی کاربردی در بخش‌های مختلف کاربرد دارد، از اجرای طرح توسعه و ترویج هواشناسی کاربردی در حوزه مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: این طرح نیز امسال در استان اجرایی خواهد شد

انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.