ولایتی:

بسیجیان، نماد جدید جوانمردان محسوب می‌شوند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با رادیو ورزش گفت: بسیجیان هستند که نماد جدید جوانمردان محسوب می‌شوند و ایران در دوره‌های تاریخی شاهد این نمادها و جوانمردان بوده است و این افراد ایران را در روزگاران سخت نجات دادند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با رادیو ورزش اظهار داشت: مَثَل نزدیک‌ترین عیاران گذشته که در زمان ما اتفاق افتاده است، بسیجیان هستند که نماد جدید جوانمردان محسوب می‌شوند و ایران در دوره‌های تاریخی شاهد این نمادها و جوانمردان بوده است و این افراد ایران را در روزگاران سخت نجات دادند.

وی افزود: اگر 200 کشور با 200 ملت در دنیا وجود داشته باشد، بین آن‌ها شاید 10 کشور نباشد که به‌ اندازه ملت ایران ریشه‌دار و سابقه‌دار باشد.
 
ولایتی گفت: ملت ایران سابقه 10هزار ساله و تاریخ بدون گسست فرهنگی دارد و این نبود، مگر به‌برکت خوی جوانمردی و خصلتی که تعمیم یافته در همه نسل‌های این کشور الهی بوده است.

وی در پاسخ به این سؤالی مبنی بر  اینکه "چطور می‌توانیم فرهنگ جوانمردی را با ایران مدرن بروز کنیم" گفت: بدون تردید دیگران که در این نحله فکر نمی‌کنند و یا در جهت متضاد آن حرکت می‌کنند و مخرب فرهنگ و اخلاق انسانی، اسلامی و عرفانی هستند، امکانات‌ بهتری در مقایسه با ما دارند. به‌طور مثال قصد سایت‌ها و خبرگزاری‌های ماهواره‌ای و خارجی تخریب اخلاقی ما ایرانی‌هاست یعنی اخلاقی که خمیرمایه آن "جوانمردی" است.

ولایتی ادامه داد: از طرف دیگر امکانات ما برای اینکه بتوانیم پابه‌پای این رسانه‌های خارجی و متناسب با شرایط روز از امکانات جدید استفاده کنیم و پیام مردم ایران از اعماق تاریخ این کشور خدایی را ابلاغ کنیم، محدود است.

وی افزود: باید کاری کنیم که به‌لحاظ استفاده از ابزار و وسایل موجود حداکثر استفاده را کرده و سازمان‌های فرهنگی ما از صدا و سیما تا وزارت ارشاد و رسانه‌های مکتوب و رادیو از طریق مختلف بتوانند این پیام را به‌شکل مناسب، متناسب با ذائقه جوانانمان برسانند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم با این اقداماتی که اشخاص علاقه‌مند و دلسوخته در این جهت دارند، مردم و جوانان ما به بازخوانی این میراث ناملموس ایرانیان که بخش عمده آن "جوانمردی" می‌باشد، بپردازند.

 تصریح کرد: مسئله‌ای که ما را در انقلاب، دفاع مقدس، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی سلطه جویان عالم، حصر اقتصادی و قضایای هسته‌ای مقاوم کرد، اخلاق جوانمردانه بود و اگر اخلاق جوانمردانه نبود، مردم ما این مقدار مقاومت نمی‌کردند و از خواسته‌های مشروع و ملی‌مان دفاع نمی‌کردیم.

وی با اشاره به خوی سبعیت در دوره استعمار قدیم و جدید شکل‌گیری داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر به‌پا کردن گروه‌هایی مانند داعش را که سر مردم را می‌بُرند با ایرانی‌ها و مردم مشرق‌زمین و مسلمانان مقایسه کنید که بین آنان این‌قدر در مورد عفو و گذشت نسبت به همدیگر سفارش شده است، متوجه تفاوت‌ها می‌شوید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: قهرمانان ما قهرمان عفو و گذشت‌اند نه قهرمان انتقام‌جویی.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، فرهنگ ، اخلاق ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۴
بسیجیان مصداق عینی"اشداءعلی الکفار رحماءبینهم" هستند و صهیونیستها مصداق عینی"کفار". صهیونیزم باید ریشه کن شود تا دنیا روی آرامش و صلح را ببیند. بسیجیان برای ازبین بردن رژیم منحوس صهیونیستی روزشماری می کنند.
آخرین اخبار