تلاش‌ آمریکا برای مشارکت نیجریه در جنگ علیه بوکوحرام

اوباما در تلاش برای همراه کردن نیجریه در سرکوب گروه تروریستی بوکوحرام، رئیس‌جمهور جدید این کشور را به کاخ سفید دعوت کرده است.

تلاش‌ آمریکا برای مشارکت نیجریه در جنگ علیه بوکوحرام
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، امروز دوشنبه میزبان «محمدو بوهاری،» رئیس‌جمهور جدید نیجریه، در کاخ سفید است. اوباما امیدوار است با جلب موافقت بوهاری برای مشارکت در جنگ علیه گروه تروریستی «بوکو حرام»، فصل جدیدی از روابط دو کشور را رقم بزند. 

بوهاری، که 29 مه 2015 ( 8 خرداد امسال) جانشین «گودلاک جاناتان» شد، در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود تمام تلاش خود را برای سرکوب تروریست‌های افراطی بوکوحرام بکار خواهد بست. مقامات آمریکایی معتقدند تکفیری‌های داعش با هم‌دستی گروه تروریستی بوکوحرام افراط‌‌‌‌ گرایی را در غرب آفریقا رواج می‌دهند.  

 بوکوحرام در سال ۲۰۰۲ بوسیله «محمد یوسف» در شمال نیجریه تشکیل شد. این گروه تروریستی بشدت با دموکراسی، آموزش  و دانش مخالف است و خواستار تعطیلی تمام مدارس است. با کشته محمد یوسف در سال ۲۰۰۹، فرد دیگری به نام« ابوبکر شکائو» سرکرده بوکوحرام شد. وی سپتامبر گذشته به تبعیت از «ابوبکر بغدادی،» سرکرده گروه تروریستی داعش، خود را خلیفه خواند. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار