هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ و معدن ایران گشایش یافت

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته (ایستک 2015) که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه منطقه خاورمیانه محسوب می شود با مشارکت بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی و با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط، آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته: شرکت کنندگان در این نمایشگاه بزرگ در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فراوری و صادرات، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را به نمایش عموم گذاشتند.

آلمان، ایتالیا، انگلستان، کره جنوبی، چین، ترکیه ، کویت ، روسیه ، برزیل و هند کشورهایی هستند که شرکت ها و نمایندگی های آنها در این نمایشگاه حضور دارند. امسال تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه با رشد 60 درصدی مواجه شده است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه تورهای بازدید از برخی معادن کشور و همچنین نشست‌های تخصصی و همایش‌های مرتبط در بخش‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، فروش و صادرات برگزار می شود.

حدود 30 درصد فضای نمایشگاه به شرکت‌های فعال در زمینه ساخت ماشین آلات و ابزارآلات معدنی و فرآوری اختصاص دارد.همچنین بیش از 50 درصد نمایشگاه را گروه معادن و کارخانه های فرآوری و حدود 20 درصد را مجموعه نشریات و شرکت‌های نمایشگاهی به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است در کشورمان 60 نوع سنگ ساختمانی و تزئینی وجود دارد که برای سرمایه گذار خارجی دارای جذابیت است و بعد از چین و هند سومین کشور در حوزه سنگ در جهان هستیم.

میزان صادرات سنگ از کشور سال گذشته 400 میلیون دلار بود اما صادرات کشور ترکیه در صنعت سنگ 5 برابر ایران بوده است. ایران دوازدهمین کشور صادرکننده سنگ‌های تزئینی محسوب می‌شود و چین و ترکیه در رده‌های اول و دوم قرار دارند. بیش از 70 درصد صادرات سنگ از ایران به سنگ خام اختصاص دارد.

 در حال حاضر بیش از 90 درصد تولید سنگ ساختمانی در کشور به مصرف داخل می‌رسد و کمتر از 10 درصد نیاز داخل از طریق واردات تامین می‌شود که عمدتاً به سنگ‌های لوکس اختصاص دارد.
در کشور 55 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی داریم که 5.5 میلیارد تن از آن به ذخیره سنگ‌های تزئینی و ساختمانی مربوط است.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته (ایستک 2015) از امروز تا 1 مرداد ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار