طوفان 80 کیلومتری از 5 شهرستان عبور کرد

طوفان ساعتی قبل؛ در پیش بینی کارشناسان هواشناسی نبود و به همین علت مردم را غافلگیر و وحشت زده کرد.

به  گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش طوفان شدیدی پایتخت و پایتخت نشینان را میخ کوب کرد.

این طوفان که در حد پیش بینی کارشناسان هواشناسی و دیر مسئولان نبود، مردم را غافلگیر و وحشت زده کرد بطوری که نماز آیات بر آنها واجب شد.

باد سرعتی بالغ بر ۸۰ کیلومتر بر ساعت داشت که منشا آن از استان البرز بود و پس از عبور از شهرستان شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسید.

اين طوفان باعث تشديد پديده گرد و خاک در سطح شهر تهران و تاريکي هوا شده و از ديد مستقيم شهروندان کاسته است، اما با آغاز بارش باران پيش بيني مي شود از گرد و غبار کاسته شود.

همچنین شرايط آب و هوايي استان البرز و تهران اکنون براي گروه هاي حساس، بيماران به ويژه بيماران قلبي بسيار ناسالم است و توصيه اين است که مردم در صورت امکان از خانه هاي خود خارج نشوند.

هجوم موج ريزگردها در کرج براي چهارمين روز متوالي باعث کاهش شديد ديد افقي شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسي استان، امشب آسمان کرج دوباره پر از گردو خاک مي شود.

مسوولان هواشناسي استان البرز به گروه هاي حساس و بيماران قلبي توصيه کرده اند که هنگام بروز پديده گرد و خاک که آسمان را تيره و تار کرده است، در مکان هاي باز حضور نيابند.

طبق اعلام سازمان هواشناسي و بر اساس تحليل آخرين نقشه هاي پيش يابي در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب در استان البرز به ويژه شهرستانهاي کرج و فرديس رگبار و رعد و برق، در برخي ساعات وزش باد شديد همراه با گرد و خاک پيش بيني مي شود.

همچنين وضعيت هوا در محور کرج - چالوس در حال حاضر ابري همراه با وزش باد است. ماکزيمم سرعت باد در اين محور 72 کيلومتر بر ساعت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۴
هروقت خوزستان گردوخاک میشد میگفتن از کشورعراقه.حالاچی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۴
سازمان هواشناسی از صبح پیش بینی کرده بود خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
ههههه پس پیش بینی نشده بوده
آخرین اخبار