احسان عباسلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادبیات امروز با ضعف در نقد مواجه است

بیشترین نقطه‌ی ضعف را در مورد نقد می‌دانم زیرا جریانات نقد به نوعی علیل هستند و اگر این روال ادامه پیدا کند ادبیات رشد نخواهد کرد.

احسان عباسلو، نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بی‌توجهی به نقد آثار ادبی گفت: متأسفانه چندی است ادبیات امروز ما جایی رصد نمی‌شود و هر ایده و عقیده‌ای که در خصوص ادبیات مطرح می‌شود عمدتا مبتنی بر تجارب شخصی دوستان شامل نویسندگان و منتقدان است، همچنین مرکزی که آثار ادبیات را مورد نقد و پژوهش قرار دهد و در راستای آن جوایز و پارامترهایی را تعیین کند تا ادبیات جایگاه مشخص‌شده‌ای را به خود اختصاص دهد، متأسفانه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از آثار هستند که خوانده و حتی دیده نشده و مغفول مانده‌اند و رسانه برای شناسایی آنها دست به کار نخواهد شد زیرا درگیر جریانات خاص و حمایت از برخی جناح‌ها است.

عباسلو تصریح کرد: بیشترین نقطه‌ی ضعف را در مورد نقد می‌دانم زیرا جریانات نقد به نوعی علیل هستند و به طور جدی پیگیری نمی‌شوند و اگر این روال ادامه پیدا کند ادبیات رشد نمی‌کند و برای حل آن باید در زمینه‌های نقد، نشست‌ها و جوایزی شاخص در نظر بگیریم که به پا گرفتن مسائل مربوط به نقد کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار