آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از جمع‌بندی مذاکرات ناراحتند/ آمریکا اهل دبه کردن و زیاده‌خواهی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از جمع‌بندی مذاکرات ناراحتند و این بهترین سند، سند ارزش جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای است.

رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از جمع‌بندی مذاکرات ناراحتند/ آمریکا اهل دبه کردن و زیاده‌خواهی است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله "محمدعلی موحدی کرمانی" در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از جمع‌بندی مذاکرات ناراحتند و این بهترین سند، سند ارزش جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای است.

وی ادامه داد: برخی از چند دولت 1+5 از جمله آمریکا اهل زیاده خواهی و دبه کردن هستند و این زیاده‌خواهی‌ها هشداری به هیأت ایرانی است که بیانیه و پیوست‌ها را به دقت زیر نظر داشته باشند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به 23 ماه تلاش مداوم تیم مذاکره کننده تاکید کرد: پس از 23 ماه تلاش مداوم عزت بزرگی نصیب ملت ایران شد که این عزت مرهون صبر و تحمل ملت ایران در مقابله با مشکلات اقتصادی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تدبیر رییس جمهور و تیم مذاکره کننده بود که آمریکا را مجبور ساخت تا باور کند راه علاج تهدید و زور و فشار نیست بلکه مذاکره است.

وی ادامه داد: هر چند که سرنوشت نهایی بیانیه و پیوست آن مشخص نشده و باید جمع‌بندی مذاکرات در مجلس شورای اسلامی، کنگره آمریکا و شورای عالی امنیت ملی و همچنین سازمان ملل متحد بررسی شود اما تیم مذاکره کننده زحمت بسیار بلیغی انجام داد. 

خطیب‌موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت شش ویژگی لازم در تایید یک جمع‌بندی مذاکرات خوب گفت: جمع‌بندی مذاکرات باید حقوق مردم را تامین کند، تمام خطوط قرمز را رعایت کند، آرمانهای انقلاب به ویژه استکبارستیزی کنار زده نشود، تحریمها یکجا برداشته شود ثروت بلوکه شده به ایران برگردد و به عزت ایران کوچک‌ترین آسیبی وارد نشود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تفسیر به رای آمریکایی‌ها از جمع‌بندی مذاکرات یادآور شد: باید در این زمینه واژه‌ها شفاف شوند و به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران گفت: به دلیل اهمیت قضیه باید از دانشمندان و به ویژه دانشمندان هسته‌ای دعوت به عمل آید تا این مسئله مهم به بحث گذاشته شود تا نظر آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به مطرح شدن زمزمه‌هایی درباره بیانیه وین مبنی بر رعایت نشدن خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: از جمله این موارد این است که ایران تا ده سال غنی‌سازی نکند و 98 درصد اورانیوم خود را کنار بگذارد و یا تحریم حقوق بشر یا مبتنی بر سیاستهای ایران در منطقه غرب آسیا حفظ می‌شود و یا ظرفیتهای غنی‌سازی در ده سال محدود می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مسئولین مسئولیت سنگینی دارند وباید وظایف خود را شناخته و به آن عمل کنند و اگر به فرض یک میلیون نفر در یک وزارتخانه کار می‌کنند و یک وزیر برآنها نظارت می‌کند باید حقوق آن یک میلیون نفر شناخته شود در غیر این صورت باید در روز قیامت پاسخ‌گوی باشد.

وی در پایان با انتقاد از سیستم‌ صوتی مصلای تهران خاطر نشان کرد: این سیستم صوتی در مصلای تهران کاملا سالم نیست وباید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود که ستاد نماز جمعه در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۴
حاج آقا اصلا ناراحتی ندارن ' اگر داشتن توافقی نمیشد ' ما همه چیز رو باید انجام بدیم ولی اونها می توانند انجام ندهند' خلاصه اینکه ما در توافق به آنها اعتماد کردیم'
ما به خیمه معاویه نزدیک شده بودیم اما ''''
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۷ ۲۶ تير ۱۳۹۴
نگران اند به جهندم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۴
همه مشکلات حل شده . فقط مانده سیستم صوتی مصلا که مشکل داره
Spain
میهنم جان وتنم
۱۵:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۴
دیگه بیچاره چی بگن تو نماز جمعه .خخخخخ آخه دیگه دشمنان فرضی نداریم . باید یه دشمن بسازیم . پیشنهاد میکنم عرعرستان سقوطی را از این پس علیه اش شعار بدیم چون یک دشمن واقعی است .
دشمن واقعی یک شیعه =یک سنی وهابی
دشمن واقعی ایرانی = عرب
که جمع این دو میشود عربستان سقوطی
آخرین اخبار