ایلام؛

دره شاه قلندر شهرستان سیروان طعمه آتش شد / شروع عملیات مهار آتش‌سوزی جنگل های «شاه‌قلندر» سیروان با هواپیمای غول‌پیکر

آتش سوزی جنگل های شاه قلندر با به کار گیری بالگرد و هواپیمای آب پاش و کمک نیروهای امداد رسان نهادها و دستگاه های دولتی و فعالیت‌های خودجوش گروه‌های مردمی مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ عبدل صاحب بازیار رییس یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان این خبر گفت:  به دلیل سهل انگاری عامل انسانی دره شاه قلندر طعمه حریق شد و آتش سوزی وسیعی  منطقه را در بر گرفته است.

وی با اشاره به تلاش نیروهای امدادی محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی برای مهار آتش سوزی ، افزود: متاسفانه برخی از کشاورزان منطقه با آتش زدن باقی مانده محصول در زمین های کشاورزی خود در وقوع این حادثه موثر بوده اند ضمن اینکه درگیری هم میان کشاورزان بوجود آمده است.

وی افزود: تلاش برای مهار آتش سوزی هم چنان ادامه دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 23 آتش سوزی در عرصه های حفاظت شده استان ایلام روی داده است.

مدیرکل بحران استان ایلام با اشاره به تلاش های انجام شده برای مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده قلارنگ و دره شاه قلندر شهرستان سیروان از نیروهای مردمی برای مشارکت در اطفای حریق این منطقه درخواست کمک کرد.
 احمد کرمی اظهار کرد: این حریق که به علت بی احتیاطی عامل انسانی در این مناطق روی داده همچنان بدلیل وزش باد مهار نشده و آتش بخش هایی از این مناطق را در بر گرفته است.

وی افزود: بالافاصله پس از وقوع این حریق، نیروهای امدادی محیط زیست و منابع طبیعی به منطقه اعزام و با کمک روستاییان روستاهای اطراف عملیات اطفاءحریق را آغاز کرده اند.

کرمی افزود: از مدیریت بحران کشور برای اعزام بالگرد آب پاش،درخواست شده است.

وی با قدرشناسی از حضور نیروهای نظامی بویژه نیروهای بسیج و سپاه درکمک به اطفای حریق از نیروهای مردمی خواست برای کمک به مهار آتش سوزی و جلوگیری از افزایش خسارت به جنگل های طبیعی به یاری نیروهای اطفاء حریق بشتابند.


شروع عملیات مهار آتش‌سوزی جنگل های «شاه‌قلندر» سیروان با هواپیمای غول‌پیکر
 محمدرضا مروارید استاندار ایلام  با بیان این خبر گفت: در حال حاضر توسط یک دستگاه بالگرد با استفاده از آب سد ایلام عملیات اطفا حریق در حال اجراست. 

مروارید افزود: علاوه بر آن  یک فروند هواپیما با ظرفیت 40 هزار لیتر آبگیری به سمت استان ایلام در حرکت است و بر اساس برنامه ریزی ساعت 14  امروزعملیات اطفای حریق ارتفاعات شاه قلندر آغاز می‌کند.

استاندار ایلام اضافه کرد: عملیات بارگیری مجدد این هواپیما در فرودگاه ایلام انجام شده و چندین دستگاه تانکر آبرسان در فرودگاه مستقر شده تا این هواپیما را بارگیری کنند.

وی ا فزود: مسئولان امر با تلاش مردم منطقه در حال مهار کامل آتش‌سوزی هستند.

 
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.