مشکلات مالی تیراندازی همچنان پابرجاست و با وجود بدهی‌های سنگین فدراسیون، اعزام ملی‌پوشان به آذربایجان مشخص نیست.

از بدهی 7 میلیاردی تا لغو اردوهای تیم ملیبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات مالی دست از سر فدراسیون تیر‌اندازی برنمی‌دارد این روزها دوباره برای اعزام به مسابقات جام ‌جهانی آذربایجان ملی‌پوشان با معضلات کمبود بودجه رو به رو هستند.

طی چند روز آینده ملی‌پوشان باید در اردو‌ هانوفر و آذربایجان شرکت کنند اما تا وقتی که بودجه‌ای در اختیار فدراسیون قرار نگیرد حضور در این اردوها نیز منتفی خواهد شد.

به گفته‌ی مربیان تیم‌های ملی برگزاری این اردوها تأثیر بسزایی در کسب سهمیه المپیک در مسابقات آذربایجان دارد چنانچه که اگر ملی‌پوشان در این اردوها شکرت نکنند شانس برای حضور در برزیل بسیار اندک است چرا که دیگر فرصتی برای جبران ناکامی‌ها باقی نمانده است.

به گفته مسئولان فدراسیون مبالغی که وزارت ورزش در اختیارشان قرار می‌دهد بسیار ناچیز است و پاسخگوی همه نیازهای تیراندازی نیست.

اکنون که مسابقات جهانی آذربایجان در پیش است به دلیل کمبود بودجه، فدراسیون قادر به اعزام همه ملی‌پوشان نیست به همین دلیل مجبور شد نام برخی از تیراندازان را از تیم ملی حذف کند هرچند که این موضوع ریسک بالایی برای تیم ملی دارد اما برخی تیراندازان مجبورند با هزینه‌های خودشان در این رقابت‌ها شرکت کنند.

فدراسیون تلاش‌هایش را برای اعزام ملی‌پوشان انجام می‌دهد اما با وجود بدهی سنگین 7 میلیاردی که دارد دیگر قادر به قرض کردن از جاهای سنگین نیست و این بدهی برای فدراسیون بسیار سنگین است.

رئیس فدراسیون درباره بدهی 7 میلیاردی می‌گوید: این پول به دو سه سال گذشته بر می‌گردد و بیشتر برای خرید سلاح، تجهیزات و اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بود و چون بدهی‌ها ارزشی بود به دلیل افزایش ارز، بر مقدار آن افزوده شد.

مشکلات تیراندازی تا کنون بیشتر حول محور فشنگ بود که در شرایط فعلی علاوه بر این مسأله مشکلات لغو اردوها و اعزام به مسابقات جهانی بر آن افزوده شد.

*بی‌توجهی مسئولان وزارت ورزش به تیراندازی

با این شرایطی که بر تیراندازی حاکم است مسئولان حاضر در وزارت ورزش توجهی به مشکلات تیراندازی ندارند فدراسیون مجبور است به تنهایی بار همه مشکلات را به دوش بکشد که در این میان بشترین آسیب به تیم ملی ما وارد می‌شود.

تیراندازی که با وجود همه کمبودها و معضلات در کاروان‌های ورزشی ایران بهترین نتایج را کسب می‌کنند و جز پرافتخارترین گروه‌های ورزشی ایران به حساب می‌آیند اما با وجود همه این موفقیت‌ها نیم نگاهی به معضلات تیراندازی نمی‌شود.

جام جهانی آذربایجان از 14مرداد ماه آغاز می‌شود  و هنوز تکلیف ملی‌پوشان برای شرکت در این رقابت حساس مشخص نیست چنانچه که اگر از سوی  وزارت ورزش کمکی به فدارسیون نشود ملی‌پوشان در این رقابت‌ها شرکت نخواهند کرد.


گزارش از فاطمه بهنام


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.