زنجان؛

جوانسازی باغات قدیمی زیتون در شهرستان طارم

مدیریت شهرستان طارم گفت: با اجرای طرح باز جوان سازی قدیمی زیتون در شهرستان طارم،محصول این درختان به مرور افزایش می یابد و برداشت زیتون مدیریت باغ کنترل آفات و بیماریها به راحتی امکانپذیر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیریت شهرستان طارم گفت: شهرستان طارم دارای بیش از 200 هزار هکتار باغات زیتون قدیمی است که این درختان فاقد باردهی اقتصادی هستند و به دلیل بالا بودن ارتفاع درختان برداشت محصول به سختی و با هزینه بالا امکان پذیر است.

عماری با بیان اینکه کنترل آفات و بیماری ها در در ختان قدیمی زیتون بسیار سخت و دشوار است افزود:عدم رعایت فاصله مناسب کشت بین این درختان حجم بالای تاج در ختان و عدم نورگیری و تهویه مناسب داخل باغ،موجب شیوع انواع آفات و بیماریها درختان باغات قدیمی می شود .

وی با اشاره به اینکه این مشکلات در درختان باغات قدیمی زیتون نسبت به باغات جدیدالاحداث بیشتر است ادامه داد:با اجرای طرح باز جوان سازی قدیمی زیتون در شهرستان طارم،محصول این درختان به مرور افزایش می یابد و برداشت زیتون مدیریت باغ کنترل آفات و بیماریها به راحتی امکانپذیر می شود

مدیریت شهرستان طارم اضافه کرد:به منظور تشویق زیتون کاران برای اجرای ان طرح به ازای هر درخت یارانه تخصیص یافته است.

عماری افزود:در سال زراعی 94-93 به تعداد 10 هزارو 935 اصله درخت قدیمی زیتون در منطقه طارم بازجوانسازی شده است و یک میلیاردو 650میلیون ریال یارانه به اجرای این طرح اختصاص یافته است که به زیتون کاران پرداخت خواهد شد.

وی گفت : از زیتون کارانی که دارای باغات قدیمی هستند،درخواست می شود در سال های آتی ،خودشان هم در جهت بازجوان سازی این باغات اقدام کنند.

این مسئول افزود:کشاورزان با این اقدام می توانند با در آمدهای قابل توجه حاصل از افزایش محصول باغات زیتون بازجوانسازی شده،هزینه ی اجرای این عملیات راجبران کنند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: جوانسازی ، باغات ، زیتون ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.