در گفتگو با بی بی سی؛

ظریف: جمع‌بندی مذاکرات نشان داد دیپلماسی می تواند بر تهدید و زور ارجحیت داشته باشد

وزیر خارجه کشورمان ضمن اعلام اینکه جمع‌بندی مذاکرات نشان داد دیپلماسی می‌تواند بر تهدید ارجحیت داشته باشد، گفت دو سال دیپلماسی بر سی سال فشار غلبه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: دو سال دیپلماسی بر سی سال فشار غلبه کرده است.

"محمد جواد ظریف"  افزود: "البته امیدوارم این توافق فقط برای حل مسئله هسته ای نباشد و نتایج آن بیشتر باشد و ما باید منتظر باشیم و ببینیم(و همکاری ها در مسائل دیگر نیر گسترش پیدا کند ). من مطمئنا مایوس خواهم شد وقتی که مشاهده کنم ما نتوانیم به بیش از توافق هسته ای در این جمع بندی دست پیدا کنیم.البته خود مسئله  توافق هسته ای دستاورد بزرگی است."

وی گفت :"شاید نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که توانستیم درباره یک موضوع بسیار جدی، دست کم از منظر آنها، که 7 یا 8 سال گذشته قطعنامه هایی در شورای امنیت علیه ما تصویب کردند، شروع به حل آن بدون رویارویی نظامی کردیم.

ظریف گفت: این نشان می دهد دیپلماسی می تواند کارساز خوبی برای حل مسائل باشد و دیپلماسی مطمئنا می تواند بر تهدید و زور ارجحیت داشته باشد و می توان نتیجه بهتری بدست آورد زیرا تهدید و اجبار سالها علیه ایران استفاده شده است شاید سه دهه استفاده شده است؛ اما دو سال دیپلماسی بر سی سال فشار غلبه کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار