کرمان؛

اعمال پيشگيرانه مردم، آمار سرقت را بسيار كاهش خواهد داد

جانشين فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: اعمال پيشگيرانه آمار سرقت را بسيار كاهش خواهد داد و ما اين انتظار را داريم كه با جلب مشاركت عمومي ميزان سرقت ها را به حداقل برسانيم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس ، سرهنگ عبدالرضا ناظري افزود: پيشگيري از وقوع سرقت نيازمند آموزش همگاني و همكاري تنگاتنگ دستگاه هاي مرتبط است.

وي افزايش مشاركت عمومي را مقارن با كاهش آمار سرقت ها دانست و تصریح کرد: تنها با رعايت نکاتي ساده مي توان از وقوع سرقت ها جلوگيري كرد و آسيب هاي اجتماعي متعاقب آن را كاهش داد.

سرهنگ ناظري سرقت هاي خرد را عمده ترين نوع سرقت هاي استان از لحاظ وقوع ذكر كرد و خاطر نشان كرد: چنان چه مردم به اقدامات پيشگيرانه توجه كنند سرقت هاي موتورسيكلت ، خودرو، محتويات داخل خودرو و اسباب و لوازم منزل به حداقل خواهد رسيد.

وي توصيه هاي خود را با نكات پيشگيرانه راجع به سرقت خودرو آغاز كرد و گفت: از گذاشتن کيف دستي و اشيا قيمتي در جلوي داشبورد، روي صندلي و در معرض ديد جدا خودداري کنيد چرا كه اين كار سارق را براي سرقت وسوسه مي كند.

ناظري افزود: از رها کردن خودرو بدون بستن درب آن ،حتي براي يک لحظه، بپرهيزيد زيرا سارقان به دليل حرفه اي بودن براي سرقت در اين لحظات از سرعت عمل بالايي برخوردارند.

وي تاكيد كرد: اتومبيل را به تعميرگاه هاي غير معتبر و ناشناس نسپاريد چون ممكن است مورد سو استفاده قرار گيريد، در ضمن هنگام ترك اتومبيل از گذاشتن سند مالكيت و به طور كلي اسناد و مدارك ارزشمند در داخل آن خوداري كنيد.

جانشين فرمانده انتظامي استان به نكات پيشگيرانه در سرقت منازل نيز اشاره كرد و گفت: قرار دادن چهار پايه، نردبان و نظاير آن در حياط منزل خصوصا در كنار ديوار احتمال سرقت را افزايش مي دهد و توصيه مي شود حتي الامكان درب هاي ورودي و داخلي منزل را به سيستم هشدار دهنده مجهز كنيد.

وي افزود: با افراد ناشناس و كساني كه اعتماد كافي به آن ها نداريد از ميزان اموال و دارائي موجود در منزل صحبت نكنيد و چنان چه در اطراف محل زندگي شما خانه هاي خالي از سكنه و نيمه ساخته وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.

سرهنگ ناظري از آپارتمان ها به عنوان ديگر طعمه هاي احتمالي سارقان نام برد و گفت: با نصب حفاظ ، قفل و چشمي بر روي درب ورودي آپارتمان از غافلگير شدن خود و اعضا خانواده تان پيشگيري كنيد و به كودكان و افراد كهن سال گوشزد كنيد كه درب را به روي افراد ناشناس به هيچ عنوان باز نكنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اسناد و مدارك معتبر ، دسته چك و دفترچه هاي حساب بانكي را در محلي مطمئن و به دور از دسترس ديگران نگهداري كنيد و چنان چه در همسايگي شما افراد مظنون به خلافكاري سكونت دارند و يا مواردي همچون رفت و آمد و جابجايي مشكوك صورت مي گيرد، مراتب را سريعا به مركز فوريت هاي پليسي 110 و يا كلانتري محل خود گزارش كنيد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.