پوری حسینی:

برای خصوصی سازی باشگاه‌ها به ما اطلاعات نادرست دادند

در استخدامی که انجام دادیم، هیچ باشگاهی را به ما دولتی معرفی نکردند و احتمال می‌دهیم که به ما جواب دقیقی نداده‌ باشند.

پورحسینی: برای خصوصی سازی باشگاه‌ها به ما  اطلاعات نادرست داند عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در خصوصی سازی مشکلات بسیار زیادی داریم مثلا اگر ما در خصوص سازی صنعت برق دقت نکنیم کشور به هم می‌ریزد همچنین در مورد صنایع پیچیده و خاص مثل پالایش و پژوهش خون واگذاری انجام می‌شود و ما سال‌ها باید پاسخگو باشیم مخابرات شش یا هفت سال قبل واگذار شده ولی همچنان نقل و انتقالات پیگیری می شود.
 
اما هیچکدام  از این خصوصی سازی‌ها به اندازه ورزش، رسانه‌ای نشده برای ما وخصوصی سازی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مثل خصوصی سازی در بقیه فضاها مشکلات خاص خودش را دارد که باید با فهم انجام شود ولی این عادت را نداریم که این مطلب را برای خودمان سنگین و غیر قابل دسترس جلوه دهیم، همه مشکلات در این موضوع قابل حل است.
 
رئیس سازمان خصوصی در رابطه با علت عدم خصوصی سازی سایر باشگاه‌ها بیان کرد: وظیفه قانونی سازمان خصوصی سازی این است که همه باشگاه‌های ورزشی دولتی باید واگذار شوند، اما در استعلامی که انجام دادیم، هیچ باشگاهی را به ما دولتی معرفی نکردند.
 
البته ما احتمال می دهیم که آنها جواب دقیقی به ما نداده‌اند زیرا باشگاه‌های نفت تهران، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان در زیر رادار دولتی بودن قرار دارند، اما اسنادی در این خصوص به ما ارائه نشده است.

 تیم نفت تهران اساسنامه‌ای را به ما تحویل نداده و فقط نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان به ما اساسنامه دادند ولی نتوانستیم به طور قطع به این نتیجه برسیم که این دو باشگاه دولتی هستند.
 
وی افزود: بقیه باشگاه‌ها هم شرکت‌هایی هستند که مالکین آنها غیر دولتی‌اند و با قانون محاسبات عمومی هستند و ما نمی‌توانیم آنها را دولتی قلمداد کنیم، اما نفت تهران به دلیل این که اساسنامه‌اش را ما ندیده‌ایم احتمال دولتی بودن آن وجود دارد.
 
رئیس سازمان خصوصی سازی پیدا کردن سهام‌های دولتی را وظیفه این سازمان دانست و اظهار داشت: این وظیفه دستگاه‌های اجرایی دارای سهام دولتی است که به ما اعلام کند که کجا سهم دولتی وجود دارد و سپس ما ورود می‌کنیم و خصوصی سازی را انجام می‌دهیم.
 
پورحسینی در مورد وجود پیش نیازهای خصوصی سازی عنوان کرد: قطعا اگر پیش نیازهای خصوصی سازی در زمینه‌ای انجام شود، خصوصی سازی آنجا راحت‌تر انجام می‌شود ولی در زمینه‌هایی که پیش نیاز خصوصی سازی وجود ندارد، ما باید با ایجاد فشار خصوصی سازی را انجام دهیم.


 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار