گرگان،

53 اثر در جشنواره پویانمایی و بازهای رایانه ای گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ارسال ۵۳ اثر به جشنواره پویانمایی و بازی های رایانه ای رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

53اثر در جشنواره پویانمایی و بازهای رایانه ای گلستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با بیان این نکته که این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و دبیرخانه در اداره کل ارشاد مستقر است، افزود: این جشنواره در دو بخش انیمیشن و بازی های رایانه ای اجرا می شود.

وی در ادامه به تفاوت های جشنواره پویانمایی و بازی های رایانه ای رضوی اشاره کرد و گفت: تفاوت جشنواره امسال ادغام دو بخش پویانمایی و بازی های رایانه ای است.

فضیلت گفت:با توجه اینکه جشنواره پویانمایی با محتوای فرهنگ نبوی، علوی و رضوی اجرا خواهد شد، جشنواره بازی های رایانه ای بخش دیگری از جشنواره به شمار می رود.

حجت الاسلام فضیلت هدف از برگزاری این جشنواره را به کارگیری خلاقیت های هنرمندان حوزه فیلم و سینما در راستای پرداختن به زوایای زندگی و سیره اهل بیت اعلام کرد.

وی شناسایی استعدادهای برتر در حوزه فیلم و سینما را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: با این جشنواره می توان از صاحبان آثار برگزیده حمایت و پشتیبانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این مطلب که با برپایی این جشنواره آثار برگزیده به جامعه معرفی می شود، افزود: برپایی این نوع جشنواره ها بستری مناسب برای اقشار مختلف جامعه در راستای استفاده از ظرفیت های سینمایی موجود فراهم می کند.

حجت الاسلام فضیلت در ادامه از ارسال ۱۷ اثر در بخش پویانمایی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: ۹ اثر در بخش فیلم نامه نویسی و ۸ اثر در بخش اجرای فیلم تاکنون به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: اثر هنری «حسن بلا» نوشته هاجر امیری از ارومیه، «قدم به قدم» نوشته حسن زارعی شورابی از تهران و «پالتون» نوشته سید محمدجواد صداقت کشفی از یزد از جمله فیلمنامه های ارسالی به این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: اثر هنری «به زندگیم قسم» و «سیاهی» نوشته حسن علیرضایی از اصفهان، «موسی کو تقی» نوشته نرگس فرقانی از تهران، «دستمزد واقعی» نوشته اعظم لطفی از اصفهان، «اشک گل» نوشته بیتا علیرضایی از اصفهان و «قاصدک» نوشته سید مرتضی سبزقبا از خوزستان از دیگرآثاریست که تاکنون به این جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام فضیلت از ارسال ۸ اثر در بخش اجرای فیلم خبر داد و افزود: فیلم های «نوایی تا دل آسمان» به نویسندگی و کارگردانی حسن زارعی از تهران، «زیباترین کلام نماز» به نویسندگی و کارگردانی شیدا ممتحن از تهران، «خادم کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد و «مال مالی» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی شیروانی از جمله آثار رسیده به این جشنواره است.

وی فیلم های «قهرمان پوشالی»، «سایه مرگ» و «پرواز» به نویسندگی و کارگردانی حسن علیرضایی از اصفهان و «شکار نور» به نویسندگی و کارگردانی پیمان جهانفر از آذربایجان شرقی از دیگر آثار هنری در بخش پویانمایی عنوان کرد که تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.