بیش از ۳۰۰ راس حیوان در هفتاد قله تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : در چهارمین پایش منطقه هفتاد قله بیش از ۸۰ لاشه کل و بز و میش وحشی کشف و معدوم گردید .

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کشف لاشه جدید در چهارمین پایش اظهار کرد :طی چهارمین پایش که روز یکشنبه با حضور چندین گروه متشکل از محیط بانان ، نیروهای هلال احمر و نیروهای مردمی در منطقه هفتادقله ، ۸۰ لاشه کل ، بز ، میش وحشی کشف و معدوم گردید .

وی ادامه داد : بطورکلی تلفات از ابتدای شیوع بیماری در منطقه حفاظت شده هفتادقله به بیش از ۳۰۰ راس کل ، بز و میش وحشی کشف و معدوم گردیده است که البته در مناطق صعب العبور منطقه حیوانات مبتلا به ویروس ، تلف شده که لاشه آنها پایش و معدوم نشده است .

ابراهیمی کارنامی با اشاره به نوع بیماری حیوانات تصریح کرد : بیماری طاعون علت اصلی تلفات این حیوانات می باشد که از ابتدای خرداد شروع و همچنان ادامه دارد و البته ما نیز پایش را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان بیان کرد : با اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای محیط زیست و شبکه دامپزشکی استان مرکزی از روند تلفات کاسته شده و همچنین هفتاد قله در قرنطینه می باشد .

انتهای پیام/
برچسب ها: هفتاد قله ، حیوان ، تلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار