کرمان؛

برگزاری جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووش خوانی در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووش خوانی به زودی در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سید احمد حسینی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی رسیده گفت : اعلام نتایج پذیرفته شدگان 15مرداد ماه است.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده از سراسر کشور می باشد افزود : هر مداح یا چاووشی خوان می تواند با ارائه حداکثر سه قطعه اثر روی لوح فشرده به همراه اشعار قرائت شده در جشنواره شرکت کند.

حسینی با تاکید بر ضرورت ارسال بیوگرافی و عکس پرسنلی به همراه تصویرکارت ملی توسط شرکت کنندگان برای حضور در جشنواره خاطرنشان کرد : ملاک ارزیابی و انتخاب در بخش مداحی شامل انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع جشنواره ، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی ، بهره گیری مناسب و اصولی از ردیف های آوازی موسیقی ایرانی و مداحی است.

حسینی با اشاره به اینکه جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود افزود : پارسال این جشنواره به میزبانی استان اردبیل برگزار شد و امسال هم به میزبانی جنوب استان کرمان برگزار می شود..

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در موضوعات ولادت ، شهادت ، ولایت سیره رضوی در مداحی و آیین های چاوشی خوانی برگزار می شود، تصریح کرد : شرکت کنندگان می توانند در سبک ها و شیوه های مختلف مداحی و چاووشی خوانی نقاط مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حسینی خاطرنشان کرد : جوایز بخش مدیحه سرایی و چاوشی خوانی به صورت جداگانه شامل نفرات اول تندیس و لوح تقدیر و جایزه 15 میلیون ریالی ،نفرات دوم تندیس ، لوح تقدیر و جایزه 14 میلیون ریالی و نفرات سوم تندیس ولوح تقدیر و جایزه 13 میلیون ریالی می باشد.

جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووش خوانی 27 و 28 مرداد امسال به میزبانی داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار می شود ومهلت ارسال آثار تا 31تیرماه تمدیدشده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.