تبریز؛

شرکت بیش از 650 وبلاگ نویس در جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآن

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد : افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت یکی از مهمترین اهداف جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی می باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان صفی پور یادآور شد: این جشنواره دینی در بخش های وبلاگ متنی، فتووبلاگ، پادکست و ویدئو کست (ودکست) برگزار می شود.

صفی پور ارایه وبلاگ های نمونه و استاندارد از لحاظ فنی و محتوایی به علاقمندان فعالیت در این زمینه، فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه استفاده از تکنولوژی های جدید در عرصه فعالیت های قرآنی، یافتن راههای نو و جذاب برای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را از دیگر اهداف جشنواره ذکرکرد .

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای آموزش تخصصی جوانان علاقمند برای فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی، جهت دهی به فرهنگ وبلاگ نویسی و وارد کردن مفاهیم دینی و قرآنی به فضای وبلاگ ها و افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهای نو و از راه فن وبلاگ نویسی از دیگر اهداف جشنواره است .

صفی پور با بیان اینکه بخش ویژه جشنواره با موضوع انسان از منظر قرآن کریم و وبلاگ مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآنی است، افزود: قرآن در گفتار بزرگان، نواها و نماهنگ های قرآنی، تفسیر قرآن، قرآن و عدالت اجتماعی، داستان های قرآنی، قرآن و کتب آسمانی، گرافیک های قرآنی، خاطرات قرآنی، قرآن و پیامبران، قرآن و تربیت درست، اشعار قرآنی و کتابخانه قرآن از جمله موضوعات محوری جشنواره است .

وی قاریان و حافظان قرآن، قرآن و تاریخ، قرآن و حکومت اسلامی، آموزش قرآن، امثال قرآنی، قرآن عفاف و حجاب، دعاهای قرآنی، مؤسسات و تشکل قرآنی، قرآن و اهل بیت، آموزش های قرآنی، سیمای انسان در قرآن، قرآن و خانواده و همچنین پیام های قرآنی شامل (وحدت و همبستگی، محبت و مهربانی، احترام به والدین، همت و تلاش، نماز، انفاق، عفاف و حجاب ) را از دیگر موضوعات جشنواره معرفی کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه داوری جشنواره در سه مرحله برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست داوری انتخاب آثار، مرحله بعدی داوری میانی و در انتها داوری نهایی خواهد بود که با نظر هیأت داوران جشنواره از شش وبلاگ برگزیده تجلیل خواهد شد .

صفی پور افزود: با توجه به پیشینه برگزاری این جشنواره و براساس بیانیه هیأت داوران جهت رعایت عدالت در انتخاب آثار برتر و پوشش کلیه وبلاگ هایی که در زمینه قرآن فعالیت می کنند بخش های اصلی جشنواره در این دوره به سه بخش وبلاگ های متنی، وبلاگ های هنری و بخش ویژه خواهد بود .

وی همچنین با بیان اینکه اواخر مرداد برگزیدگان جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی آیات در تبریز معرفی و تجلیل خواهند شد، اظهار کرد: طبق نظر شورای سیاست گذاری و دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار تمدید شده و وبلاگ نویسان سراسر کشور می توانند از فرصت معنوی ماه نزول قرآن در جهت غنابخشی به تارنمای خود اقدام کند .

وی با اشاره به اینکه نام نویسی برای شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی از طریق سایت www.quranblogging.ir انجام شده و فرصت ارسال آثار بیستم تیر به پایان رسید، گفت: ترویج آموزه های قرآنی در فضای سایبری، گسترش اندیشه و سبک زندگی قرآنی در جامعه با بهره مندی از ابزار هنر و فضای مجازی از دیگر اهداف جشنواره به شمار می رود .

صفی پور با یادآوری اینکه داوری جشنواره سه مرحله ای خواهد بود که مرحله نخست داوری انتخاب آثار، مرحله بعدی داوری میانی و در انتها داوری نهایی خواهد بود، گفت: تنوع موضوعات پیشنهادی برای وبلاگ نویسان موجب استقبال مطلوب فعالان فضای سایبری شده است .

جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود .

اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی 25 مرداد امسال در تبریز برگزار می شود .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.