کاتب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

دیوان محاسبات به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی رسیدگی می‌کند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم دریافت یک درصد قیمت بلیط هواپیما از مشتریان خود، آن را به خزانه واریز نکرده‌اند، گفت: این امر تخلف بوده و دیوان محاسبات رسیدگی خواهد کرد.

"غلامرضا کاتب" سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه طبق قانون باید یک درصد قیمت بلیط هواپیما و کشتی از هر مسافر توسط این شرکت‌ها به خزانه‌داری کل کشور واریز شود، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم دریافت این مبلغ از مشتریان خود، آن را به خزانه واریز نکرده‌اند.

نماینده گرمسار گفت: قسمت اعظم شرکت‌های هواپیمایی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم نظارت دولت، شرکت‌های هواپیمایی با ادعای اینکه هزینه‌هایشان بالاتر از درآمدهاست، این مبلغ را به خزانه واریز نمی‌کنند.

کاتب تاکید کرد: این کار خلاف قانون بوده و به دلیل تخلف صورت گرفته، دیوان محاسبات حتما به این موضوع  رسیدگی خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ براساس گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد تفریغ بودجه سال 1392 کل کشور؛ طبق بند (67) ماده واحده، یک درصد قیمت بلیط هواپیما و کشتی از هر مسافر توسط شرکت‌های ذی‌ربط اخذ و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

معادل وجوه حاصله تا سقف چهارصد میلیارد (400.000.000.000) ریال از محل اعتبار ردیف متفرقه 530000 در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد؛ به استثناء شرکت هواپیمایی هسا که در تاریخ 1392/12/27 مبلغ یکصد و هشتاد و هشت میلیون و سیصد و هشتاد و هشت هزار ریال معادل سه صدم درصد پیش‌بینی ردیف درآمدی مربوط به حساب خزانه واریز کرده است، سایر شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم وصول درآمد، در سال 1392 هیچ مبلغی را به حساب خزانه واری نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار