سیدامیر سیدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

19 مورد اصلاحیه ارشاد برای «مادر قلب اتمی» انجام شد/ این فیلم تبدیل به فیلم کوتاه شده است

اصلاحات این فیلم سینمایی طبق آنچه که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود انجام شده است و همچنان با گذشت دو ماه از اعمال این اصلاحات در انتظار نتیجه بازبینی شورا به سر می‌بریم.

سیدامیر سیدزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با وضعیت اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» گفت: اصلاحات این فیلم سینمایی طبق آنچه که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود، انجام شده است و همچنان با گذشت دو ماه از اعمال اصلاحات در انتظار نتیجه بازبینی شورا به سر می‌بریم.

وی در ادامه افزود:‌ در مجموع، وضعیت و شرایط کلی سینما مساعد نیست. اگر نگاه کلی و بی‌طرفانه داشته باشیم به این موضوع پی خواهیم برد. همواره صحبت از حمایت بخش خصوصی در سینما بوده است اما تهیه‌کننده‌ای چون من که در همین بخش فعالیت دارم باید 5 فیلم سینمایی سرگردان داشته باشم. انتظار می‌رود که دوستان به این بخش و تهیه‌کنندگان آن توجه بهتری داشته باشند.

سیدزاده اظهار داشت:‌ «آمین خواهیم گفت»، «سه و نیم» و «گاو زخمی» سه فیلمی هستند که در نوبت اکران در گروه هنر و تجربه به سر می‌برند. فیلم سینمایی «ناخواسته» و «مادر قلب اتمی» نیز در انتظار اکران عمومی هستند. این شرایط برای یک تهیه‌کننده سرمایه وی را در بخش خصوصی برای تولید محدود می‌کند و در کیفیت آثار تاثیر خواهد داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا صحبت انجام شده توسط بازیگر فیلم که چندی پیش اعلام کرد که طبق اصلاحیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 30 دقیقه از فیلم کاسته خواهد شد، صحت دارد، گفت: بگذارید اینگونه پاسخ دهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 19 بند برای اعمال اصلاحات ذکر کرده بود که باید اصلاحیه آنها در فیلم و صحنه‌های مورد نظر انجام می‌شد.

وی در ادامه افزود:‌ توجه داشته باشید اصلاحیه یک پلان در یک صحنه و یا سکانس با حذف آن امکانپذیر است، این حذف موجب می‌شود که به دلیل نامفهوم شدن صحنه و یا سکانس بخش های دیگری نیز حذف شود و این امر کاملاً اجتناب‌ناپذیر است. حال تصور کنید در چنین شرایطی با اصلاحیه‌ای که در 19 بند ارائه شده، زمان کسر شده از فیلم چقدر می‌شود؟ زمانی که بنده محاسبه کردم 29 دقیقه شد که این فیلم سینمایی بلند را تبدیل به یک فیلم کوتاه می‌کرد.

سیدزاده اظهار داشت: در چنین شرایطی ضیاء‌الدین دری به عنوان نماینده شورا معرفی شد و با کارگردان فیلم مشورت‌هایی را انجام دادند و راهکارهای مختلفی را بررسی کردند تا اصلاحیه‌ها به صورتی انجام شود که فیلم از کمترین لطمه بصری و موضوعی برخوردار شود. این تعاملات باعث شد که این اتفاق بیفتد. بعد از اصلاحیه فیلم را برای بازبینی در اختیار دوستان قرار دادیم که با گذشت دو ماه همچنان پاسخی دریافت نکردیم. بنده تلاش کردم که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ است تعامل داشته باشم امیدوارم که دوستان در این مجموعه شرایط تهیه‌کننده در بخش خصوصی را نیز در نظر بگیرند و کمی سرعت نتیجه گیری فیلم های این تهیه کنندگان افزایش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار