تأمین درآمدهای استان قزوین از مالیات

بیش از 90 درصد درآمد استان قزوین از مالیات تأمین می‌شود.

به گزارش حوزه مالیات  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مدیر امور مالیاتی استان قزوین گفت: این میزان بالاتر از میانگین کشوری است و در صورت فرهنگ‌سازی در این زمینه، میزان درآمدهای مالیاتی باز هم افزایش خواهد یافت.

مصطفی پورامیدی افزود: در 3 ماهه  نخست امسال 187 میلیارد تومان مالیات در استان اخذ شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد افزایش داشته است.

717 میلیارد تومان مالیات نیز در سال 93 اخذ شد که 36 درصد در مقایسه با سال 92 افزایش داشت.

درآمد مالیاتی استان شامل 53 درصد مالیات ارزش افزوده, 29 درصد اشخاص حقیقی خصوصی، 11 درصد حقوق بگیران, 4 درصد مشاغل و 3 درصد سایر موارد است. 

وی گفت: سهم مالیات ارزش افزوده استان نسبت به مالیات مستقیم بیشتر است؛ به نحوی که در بخش ارزش افزوده ضریب 9 است که خروجی‌های درامد مالیاتی  از این مقدار 5 درصد سهم مالیات, 3 درصد عوارض و یک درصد بهداشت و سلامت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: سال گذشته 165 میلیارد تومان از عوارض به شهرداری‌ها پرداخت شده که در زمینه  طرح‌های عمرانی و خدماتی عام‌المنفعه هزینه شده است.

پور امیدی به طرح جامع مالیاتی هم اشاره کرد و گفت: استان قزوین در امضای الکترونیکی رتبه اول و در اجرای طرح جامع مالیاتی جزء استان‌های پیش‌گام است و با اجرای آن، عدالت مالیاتی رعایت خواهد شد. 

وی گفت: شماره  اقتصادی یکی از الزامات این طرح است و هر یک از مودیان مالیاتی باید با اخذ آن پیش ثبت نام را انجام دهند؛ نبود شماره اقتصادی موجب حذف معافیت مالیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا 31 تیر است از مودیان مالیاتی خواست این امر را به روزهای پایانی محول نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار