دو دستگی کشورهای اروپایی در قبال خروج یونان از منطقه یورو

موضوع خروج یونان از منطقه یورو و دیدگاه‌هایی که کشورهای مختلف اروپایی در این باره دارند، کشورهای این حوزه پولی را دچار دو دستگی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان موضوع خروج یونان از منطقه یورو و دیدگاه‌هایی که کشورهای مختلف اروپایی در این باره دارند، کشورهای این حوزه پولی را دچار دو دستگی کرده است.

برخی کشورها مانند آلمان و فنلاند خواستار خروج یونان از منطقه یورو هستند و حتی تاکنون این موضوع را چند بار مطرح کرده اند. اما از سوی دیگر کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا با این کار به شدت مخالفند. نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا نیز قرار است در همین راستا برگزار شود. این در حالی است که پشت پرده برخی از کشورها علنا صحبت از خروج یونان از منطقه یورو به میان می آورند.

این موضوع از آنجا شکل جدیتری به خود گرفته است که روز شنبه همین هفته خبری به مطبوعات و رسانه های درز کرد با این مضمون که برلین خواستار خروج موقت یونان از منطقه یورو است. برخی از رسانه ها در همین باره اعلام کردند آلمان خواستار آن است که یونان به مدت پنج سال از منطقه یورو خارج شود. چنین سناریویی، با کمک بشر دوستانه به یونان از یک طرف و اقداماتی که برای تقویت پایه های منطقه یورو انجام می گیرد در یک راستا قرار می گیرد.

در این میان، کشوری مانند فنلاند آشکارا خواستار گفتگو برای خروج یونان از منطقه یورو است. پارلمان فنلاند حتی از الکساندر استوب وزیر دارایی این کشور خواسته است برای خروج یونان از منطقه یورو گفتگو کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار