باشگاه خبرنگاران جوان رابطه صهیونیسم و هالیوود را بررسی می‌کند؛

نظام جهت‌دار هالیوود و روتوش چهره صهیونیست/ یك درام تاریخی ساختگی در سایه حمایت هالیوود

ارزیابی عملكرد هالیوود از زمان پیدایش آن تاكنون به خوبی نمایانگر حركت آن در مسیر خواسته های رژیم صهیونیستی است.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - زهرا علی‌اكبرلو؛ از زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و تشكیل رژیم غیر قانونی اسرائیل در سال ١٩٤٨ میلادی تاكنون، سردمداران این رژیم همواره در تلاش برای تغییر افكار عمومی جهان نسبت به اشغالگری و اقدامات غیر انسانی خود بوده اند . سینما هم به دلیل خیل عظیم مخاطبان خود همیشه مورد توجه صهیونیست ها قرار داشته و از آنجا كه در دهه ٢٠ میلادی اولین استودیوهای فیلمسازی در هالیوود توسط مهاجران یهودی ساخته شدند، هالیوود نیز همواره در این مسیر یاری رسان رژیم اشغالگر بوده است. 

در دهه ٧٠ میلادی و پس از مبدل شدن آمریكا به متحد و حامی اصلی رژیم صهیونیستی، هالیوود نیز بیش از پیش با تولید فیلم های جانبدارانه به كمك سیاستمداران صهیونیست آمد.  "شتر" ، " تپه ٤٢"، و " دیوید" تنها نمونه هایی از تعداد بسیار زیاد اینگونه فیلم های هالیوودی هستند كه محوریت موضوعی آنها به طور كلی مظلوم نشان دادن یهودیان و بزرگ نمایی حادثه هولوكاست است. 

در بین كارگردانان هالیوود، " استیون اسپیلبرگ" از جمله افرادی است كه دین خود به رژیم صهیونیستی را به خوبی ادا كرده است . "فهرست شیندلر" محصول ١٩٩٣ و "نجات سرباز وظیفه رایان" محصول ١٩٩٨ هر دو فیلم هایی هستند كه این كارگردان یهودی در آنها تلاش كرده برای حقانیت صهیونیست ها تاریخ سازی كند و حادثه هولوكاست را به عنوان دست مایه ای برای مظلوم نشان دادن یهودیان به كارگیرد. نكته جالب توجه اهدای جایزه اسكار بهترین كارگردانی به اسپیلبرگ برای ساخت این دو فیلم است. 

البته از آنجایی كه دوازده نفر اول فهرست موثرترین افراد در سینمای آمریكا را یهودیان تشكیل می دهند ، درك این رویكرد و سلطه تفكرات حامی صهیونیسم بر هالیوود چندان دشوار نیست. نمونه ای آشكار از تسلط یهودیان بر صنعت سینمای آمریكا را می توان در اتفاقات سال ٢٠١٤ میلادی مشاهده كرد. 

در سال ٢٠١٤ و در پی حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه و ٣٤ روز بمباران متمادی این منطقه و كشتار فلسطینیان بی گناه، "خاویر باردم" و " پنلوپه كروز" ، زوج مطرح هالیوود، با انتشار نامه ای نسل كشی اسرائیل در فلسطین و كشتار زنان و كودكان را محكوم كرده و خواستار پایان محاصره این منطقه شدند. این نامه كه به امضای یكصد نفر از چهره های درخشان سینمای اسپانیا از جمله " پدرو آلمادوار" رسید، مخالفت های زیادی را در آمریكا به دنبال داشت. 

"رایان كاوانو" مدیر كمپانی "رلتیویتی مدیا" نخستین كسی بود كه به این نامه واكنش نشان داد. وی كه یكی از ده ثروتمند هالیوود است، در سخنانی به عنوان یكی از نوادگان نجات یافتگان هولوكاست ، اقدامات رژیم صهیونیستی را "دفاع از خود" خوانده و به شدت "باردم" و "كروز" را سرزنش كرد. 

در ادامه و با بیشتر شدن دامنه اعتراضات، ده كمپانی مهم فیلم سازی ایالات متحده از تصمیم خود برای افزایش تعمدانه تولید فیلم های حامی اسرائیل خبر دادند. اقدامی كه سبب شد باطن هالیوود را كه همواره در ظاهر داعیه آزادی بیان و اندیشه را دارد، به خوبی به مردم دنیا نشان دهد. 

"والت دیزنی" ، " ویاكام" و "تایم وارنر" كمپانی هایی بودند كه رسما اعلام كردند از این پس به تولید آثاری متعادل تر (!) برای نشان دادن وضعیت واقعی خاورمیانه خواهند پرداخت.

پس از اینكه كروز و تنی چند از دیگر بازیگران و اهالی موسیقی آمریكا حملات موشكی اسرائیل را محكوم كردند، زنجیره ای از شخصیت های تراز اول هالیوود طوماری در حمایت از اورشلیم و محكومیت تفكرات تنفرآمیز و نسل كشی حماس به امضا رساندند! 

این طومار كه در ابتدا توسط گروهی موسوم به "انجمن سازنده صلح" تنظیم شد، به امضای دویست نفر از اهالی هالیوود رسید، كه در بین آنها چهره هایی همچون ، " كلسی گرمر"، " ست روگان"، " سیلوستر استالونه" و "مینی درایور" به چشم میخورد. ( كمی بعد و در نوامبر ٢٠١٤ ، شوارتزنگر و استالونه به همراه دیگر شخصیت های شناخته شده هالیوود در مراسم " دوستان ارتش اسرائیل " شركت كرده و ٣٣.٥ میلیون دلار به ارتش رژیم صهیونیستی كمك كردند.)

متاسفانه نفوذ صهیونیست ها تنها به هالیوود ختم نمیشود و به جشنواره های جهانی فیلم از قبیل "جشنواره كن " فرانسه، و "جشنواره برلین" آلمان نیز سرایت كرده است. این جشنواره ها عمدتا فیلم هایی را كه در آنها یهودیان قومی مظلوم جلوه داده شده اند، مورد توجه قرار می‌دهند. 

برای مثال فیلم " زندگی زیباست " اثر "روبرتو بنینی" كارگردان ایتالیایی ،كه به مساله یهودی ستیزی در جنگ جهانی دوم می پردازد، در سال ١٩٩٨ جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره كن و نیز جایزه اسكار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را به خود اختصاص داد. نكته جالب توجه در خصوص این فیلم نارضایتی یهودیان افراطی از "بنینی" به دلیل ژانر كمدی آن در پرداختن به شدت مظلومیت آنها بود. 

البته فیلم "عمر" كه درامی فلسطینی به كارگردانی "هانی ابو اسعد" است، در سال ٢٠١٣ میلادی علاوه بر نامزدی برای دریافت جایزه اسكار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در اسكار هشتاد و ششم، توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم كن را نیز از آن خود كند. اما نكته قابل تأمل در این میان این است كه این فیلم تنها بیان‌گر واقعیت های زندگی روزمره مردم فلسطین بوده و تلاشی برای آشكار ساختن ماهیت غاصب صهیونیست ها نكرده و هیچ اشاره ای به موضوع مقاومت ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت كه انتخاب آن جنبه سیاه نمایی داشته تا به ظاهر این جشنواره ها را مستقل از جبهه گیری های سیاسی نشان دهد.

طبیعی است كه با توجه به دامنه نفوذ صهیونیست ها در سینمای جهان جز عده ای اندك از عوامل عرصه سینما اعم از بازیگران، كارگردانان و ... مابقی برای ضمانت حضور خود در صحنه چاره ای جز حمایت از رژیم اشغالگر نداشته و ندای فطرت حق طلب خود را نشنیده می‌گیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار