برنده جایزه ادبی پروین؛

رویکردم در داستان‌نویسی، تغییر در حالات انسان‌هاست

شخصیت‌های قصه‌هایم در تقابل خواسته‌های خود و آنچه تقدیر برایشان رقم می‌زند، قرار می‌گیرند. این تقابل تصویر جدیدی از آن‌ها را رو در روی مخاطب قرار می‌دهد.

سودابه فرضی‌پور، نویسنده جوان و برنده جایزه ادبی پروین در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ پیرامون رمان تازه‌اش گفت: در حال حاضر مدت دو سال است که روی رمانی با محوریت شخصیت یک زن کار می‌کنم.

وی افزود: قصه این رمان در واقع قصه زنی است که در موقعیت‌های متفاوت خانوادگی و اجتماعی ایفای نقش می‌کند، تقابل وظایف و تعهدات مربوط به این موقعیت‌ها روند قصه را پیش می‌برد.

نویسنده داستان «بهتر از شکلات مجانی» اظهار داشت: تا کنون با هیچ ناشری در باره چاپ این رمان صحبتی نکرده‌ام، پیش‌بینی می‌کنم تا حدود سه ماه دیگر نگارش این کتاب خاتمه یابد.

فرضی‌پور در ادامه تصریح کرد: آثار من انسان‌ها را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد، در موقعیت‌هایی جدید از حالت ایستا و منفعل به شخصیتی پویا تبدیل می‌شود. در واقع حضور در شرایطی که آن‌ها را در مواجهه با علاقه‌مندی‌ها و انتظاراتشان قرار می‌دهد، شکل داستانی را می‌سازد.

این نویسنده که پیش از این در عرصه ادبیات نوجوانان هم قلم زده است، در مورد ادبیات کودک و نوجوان گفت: به نظرم با وجود جذابیتی که این قصه‌ها دارند، اما ورود نویسنده‌ها به عرصه کودک و نوجوان کم است.

امروز بیشتر علاقه‌مندان به نویسندگی ادبیات بزرگ‌سال روی می‌آورند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم علاقه‌مندان کتاب‌هایی چون «هستی» نوشته  فرهاد حسن‌زاده «لالایی برای دختر مرده» و «هیچ کس جرأتش را نداشت» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی را بخوانند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار