مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه شمسه ویژه مساجد تهران

دبیر اجرایی دبیرخانه شمسه منطقه یک گفت: بر اساس تاکیدات شهردار تهران مبنی بر این که مبحث قرآن، نماز، اذان در شهرداری بر اساس مسجد محوری است مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه در مساجد شهر تهران برگزار می‌شود.

محمدرضا پیرزادی، در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: بر اساس گفته شهردار تهران مسابقه کتابخوانی شمسه 4 ویژه اهالی شمسه و اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد شهر تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و پندهای کوتاه از نهج‌البلاغه نوشته‌ و اثر آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور از منبع برگزار این مسابقه است.

پیرزادی تصریح کرد: محل ثبت نام در تمامی مساجد شهر تهران و تا پایان ماه رمضان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام اینترنتی به صورت آنلاین کتاب پندهای کوتاه از نهج‌البلاغه می‌توانند به سایت www.sham3-aeini.ir مراجعه کنند.

وی افزود: آدرس دبیرخانه میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عماد، کوچه شهید صالحی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک است.
پیرزادی اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه توسط منطقه یک و با مشارکت بنیاد نهج‌البلاغه، مترو، شهروند، شرکت اتوبوسرانی و با هدف هماهنگی شهرداری منطقه یک با مساجد و همکاری در جهت اجرای برنامه‌های مساجد برگزار می‌شود.

* شناسایی اساتید قرآن در منطقه یک

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: شناسایی و تبلیغ از اساتید قرآنی و جلسات این اساتید در منطقه یک انجام می‌شود.

سعید کارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای قرآنی منطقه یک و به منظور شناخت بیشتر اساتید قرآن ساکن در منطقه یک و برای اشنایی عموم مردم با جلسات قرآن، شهرداری منطقه یک مقرر کرده است هر ماه یک بند از اساتید قرآن در 4 پورتابل منطقه نصب و به مدت دو هفته به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی در ادامه گفت: هدف از نصب بند اساتید قرآنی، ارتباط اساتید قرآن با برنامه‌های شهرداری، شناخت کامل از اساتید و جلسات آنها، امکان استفاده صحیح‌تر، دقیتر و مناسب‌تر مردم از جلسات قرآن و همچنین انتخاب جلسات اساتید با توجه به محل سکونت شهروندان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۶:۳۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
مسابقش چه زمانیه؟
آخرین اخبار