روزنامه اسرائیلی؛

توافق ایران با غرب/آمریکا در برابر ایران کوتاه آمد

تایمز اسرائیل با تاکید بر اینکه "این توافق بعد از سازش بسیار زیاد آمریکا با ایران حاصل شده" افزود: بر اساس خبر "ایهود یاری"تحلیلگر کانال دو اسرائیل، توافق انجام شده و اوایل هفته آینده امضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه "تایمز اسرائیل" در گزارشی از توافق میان ایران و 1+5 خبر داد.
این پایگاه صهیونیستی در آخرین گزارش خود از منابع خود در محل مذاکرات نوشت: بر اساس گزارش ها، توافق هسته ای میان ایران و مذاکره کنندگان غربی و البته آمریکا انجام شده است.

تایمز با تاکید بر اینکه "این توافق بعد از سازش  آمریکا با ایران حاصل شده" افزود: بر اساس این خبر "ایهود یاری"تحلیلگر کانال دو اسرائیل، اعلام کرد که توافق انجام شده و اوایل هفته آینده امضا خواهد شد.

توافق انجام شد/آمریکا در برابر ایران کوتاه آمد
 
این گزارش حاکی است توافق به دست آمده بعد از این بوده که آمریکا از درخواست های خود مبنی بر بازرسی های سرزده از سایت ها و مراکز هسته ای ایران، کوتاه آمده است.

وی در ادامه افزوده است که بدون شک باراک اوباما با چالش امضای کنگره روبرو خواهد شد.

این پایگاه اسرائیلی در پایان اضافه کرده است: ایهود یاری که یکی از شناخته شده‌ترین تحلیل گران در امور خاورمیانه است در این شبکه اعلام کرده که این توافق به سرانجام رسیده و آمریکایی ها در بسیاری از موارد در دو هفته اخیر با ایرانی ها مذاکره کرده اند و در بسیاری از موارد نیز تسلیم شده اند.

شایان ذکر است؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا در آخرین اظهار نظر خود در وین اعلام کرد برخی موضوعات باقیمانده در مذاکرات هسته‌ای حل شده و می‌توان گفت پیشرفت داشته‌ایم.

از سوی دیگر جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که اوباما به مذاکره‌کنندگان آمریکایی گفته است: تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: هیچ‌گاه تا به این حد به توافق نزدیک نبوده‌ایم.

در این میان و از طرف ایرانی نیز، مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده ایران اظهار داشته است که مذاکرات هسته ای شکست نخورده و مسایل زیادی حل شده است.

ساعاتی پیش همچنین مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود عنوان کرد که جان کری در آخر هفته در وین باقی می‌ماند و همانگونه که وی گفته، باور داریم پیشرفتی واقعی داشته‌ایم.

وی در مورد شرایطی که ممکن است آمریکا از مذاکرات کنار بکشد نیز عنوان داشت: تاکنون به آنجا نرسیده‌ایم، بنابراین نمی‌توانم در مورد آنچه که ممکن است در مرحله بعد رخ دهد گمانه‌زنی کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
مهدی کیانی
۰۹:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۹:۰۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
احمدی نژاد گفت اول برداشتن تحریم بعد مذاکره. روحانی آمد گفت . . چی گفت؟ در گوش من گفت . .
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۵:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۴
صلوات