امام جمعه موقت ساری عنوان کرد؛

استکبار برای توان موشکی ایران تعیین تکلیف نکند

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه ملت و دولت ایران توافق خوب را در مذاکرات هسته ای قبول دارد، گفت: استکبار برای توان موشکی ایران تعیین تکلیف نکند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: باید شناخت و معرفت نسبت به حرمت این ماه پیدا کنیم.

وی افزود: بارزترین مشخصه یک مومن نماز، روزه، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار بالا بوده و می‌تواند مشخصه یک مومن را برای دوست داشتن بیشتر به خدا را مضاعف کند، تصریح کرد: خداوند ماه رمضان را دوست دارد و برکات خود را در این ماه بر مومنان نازل کرده است.

قاسمی با بیان اینکه شناخت و معرفت انسان در ماه مبارک رمضان افزایش خواهد یافت، افزود: روزه ماه رمضان دارای اجر و مزد بسیاری از سوی پروردگار برای بندگان الهی است.

وی با اعلام اینکه خداوند گناه روزه داران واقعی را در ماه مبارک رمضان می‌بخشد، گفت: ماه رمضان ماه دادن مزد و عیدی خداوند به بندگان خاص الهی است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه حفظ دین از سوی مومنان از طریق ماه مبارک رمضان تقویت می‌شود، افزود: انسان مومن برای اینکه امت خاص پیامبر خاتم باشد باید نفس اماره و سرکش خود را مهار کند و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تحقق این مهم است.

قاسمی با بیان اینکه تمام اعضا، جوارح، روح و جسم انسان باید در ماه رمضان روزه دار باشد، گفت: یکی از قشرهایی که مورد شفاعت قرار نمی‌گیرند، افرادی بوده که صله رحم را ترک کردند و باید در ماه مبارک رمضان این سنت تقویت شود.

وی با اعلام اینکه انسان روزه دار باید روزه زبان را در خود پیشه کند، افزود: روزه دار مومن هیچگاه تهمت، افترا و دروغ را در خود تقویت نکرده و راه رسیدن به خدا، تقوا بوده و از این طریق حریم خدا حفظ خواهد شد.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم نماز جمعه ساری با تقدیر از حضور پرشور مردم مازندران در راهپیمایی روز قدس به چرایی تشکیل قوم بنی اسرائیل در کرانه باختری فلسطین اشغالی اشاره و تصریح کرد: مردم آن زمان، دین اسلام را پس از مسیحیت و یهودیت در دوران بنی اسرائیل فوج فوج روی آوردند.

وی با بیان اینکه امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، تمام توطئه‌های استکبار را نقش برآب کرده است، افزود: روز قدس یک روز جهانی بوده و اختصاص به همه کشورهای جهان اسلام دارد.

قاسمی با اعلام اینکه تفکر امام راحل در مورد روز قدس، حسینی و علوی است، گفت: رهبری معظم انقلاب نیز حمایت قاطع ملت ایران را از مردم بی‌دفاع فلسطین حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی قدس همه حکومت‌های اسلامی را باورمند کرده که می‌توانند در برابر ابرقدرت‌های استکباری خواهند ایستاد، افزود: روز جهانی قدس سبب نقش برآب کردن توطئه‌های استکباری شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت ایران امروز در روز جهانی قدس، فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند، گفت: روز قدس در جهان اسلام متجلی شده است.

قاسمی با اشاره به مذاکره فشرده و سخت مردان دیپلماسی در مذاکرات هسته ای، خطاب به گروه‌های سیاسی کشور، تصریح کرد: کشور ایران پشتوانه‌های قوی داشته و 300 هزار شهید و کشور را نصیب اسلام کرده و باید این گروه‌ها یادشان باشد که از این مذاکرات استفاده ابزاری نکنند.

خطیب جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه به استکبارگران اجازه بازدید از مراکز نظامی و هسته ای نخواهیم داد، افزود: ولی فقیه زمان اجازه ورود کشورهای مذاکره کننده به این مراکز نظامی و علمی نخواهند داد.

وی با اشاره به هوشیاری ملت و دولتمردان ایران، گفت: اخلاص شهدا نباید با اختلاس دستگاه‌های اجرایی و خصوصی پایمال نشود.

قاسمی با بیان اینکه ملت ایران تسلیم توطئه‌های استکباری نخواهند شد، افزود: دشمنان نظام بدانند مادامی که این ملت ولی فقیه دارد، اجازه رسوخ به کشور را به خود نخواهند داد.

وی با اعلام اینکه ملت و دولت دنبال توافق خوب در مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: هیچگاه استکبار در جایگاهی قرار ندارد که برای توان موشکی ایران تعیین تکلیف کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به مشکل کم آبی در استان، افزود: از پروردگار متعال می‌خواهیم باران رحمتش را بر این سرزمین و استان عطا فرماید و مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

قاسمی با تقدیر از حضور ارزشی مردم مازندران در مراسم شب‌های قدر شهرهای مازندران، گفت: محافل و مجالس شب‌های قدر در مصلای جمعه ساری با حضور مسئولان کشوری و استانی بسیار مطلوب بوده است.

انتهای پیام/د 

برچسب ها: استکبار ، توان ، مشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.