نخست وزیر یونان وعده اصلاحات معتبر داد

نخست وزیر یونان ارائه اصلاحاتی معتبر را به اتحادیه اروپا وعده داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – به نشست اضطراری بروکسل دست خالی آمده بود. این درحالیست که انتظار می رفت سیپراس در نشست بروکسل طرح هایی برای خروج یونان از بحران مالی این کشور ارائه کند. امری که به موجب آن سران اتحادیه اروپا مجبور شدند ضرب الاجل دیگری برای یونان تعیین کنند. نخست وزیر یونان تا نیمه شب امشب فرصت دارد طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهد. 

سیپراس در نشست روز گذشته پارلمان اروپا وعده داد دولت یونان فردا طرح های قابل قبول و اصلاحات معتبری را برای رسیدن به راه حلی عادلانه ارائه خواهد کرد. این درحالیست که رهبران حوزه یورو صبرشان لبریز شده است.

دونالد تاسک – رئیس اتحادیه اروپا – در این خصوص اظهار داشت مهلت نهایی حصول توافق با یونان یکشنبه خواهد بود. زیرا یکشنبه تمامی 28 عضو اتحادیه اروپا در نشست حضور خواهند داشت.  

قرار است یونان از هفته آتی اصلاحات مرتبط با مالیات و حقوق بازنشستگی را به اجرا گذارد. امری که با استقبال سران اتحادیه اروپا مواجه شده است. 

 برخی از سران اتحادیه اروپا از جمله نخست وزیر فرانسه و اسپانیا با ابراز خرسندی از تصمیم یونان برای اجرای اصلاحات مورد نظر بدهکاران اروپایی، این اقدام را گامی مثبت در راستای جلوگیری از خروج یونان از اتحادیه اروپا برشمردند. 

در این میان کریستین لاگارد -- رئیس صندوق بین المللی پول -- نیز بر ضرورت تجدید ساختار بدهی های یونان تاکید کرد و گفت برای نجات یونان از ورشکستگی حتمی، این کشور به 36 میلیارد یوروی دیگر نیاز دارد. 

بانک های یونان 28 ژوئن (7 تیر) تعطیل شدند. وزیر مالی یونان اظهار داشت تعطیلی بانک های این کشور تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. 

بحران مالی یونان بر صنعت گردشگری این کشور تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، توانایی یونان برای مقابله با سیل مهاجرانی که به امید زندگی بهتر در اروپا وارد مرزهای این کشور می شوند نیز کاهش یافته است. 

انتهای پیام/



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار