نخست وزیر یونان امروز عازم بروکسل می شود

نخست وزیر یونان عازم بروکسل می شود تا در دور جدید مذاکرات سران اتحادیه اروپا شرکت کند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، قرار است بعداظهر امروز وزرای دارایی حوزه یورو نشستی برگزار کنند. ضمن اینکه نشستی نیز با حضور  19 عضو اتحادیه اروپا و نخست وزیر یونان برگزار می شود.  

 پیروزی الکسیس سیپراس در همه پرسی این کشور، وی را مصمم کرده تا به توافقی قابل قبول با سران اتحادیه اروپا دست یابد. این درحالیست که وی به شدت از سوی بدهکاران اروپایی و بانک های یونانی تحت فشار است. 

در حالی که نخست وزیر یونان طرح های جدیدی برای ادامه مذاکرات آماده کرده است، بانک مرکزی اروپا دوشنبه با امتناع از اعطای کمک های مالی به بانک های یونانی شرایط را دشوار کرد. بانک های یونان به شدت نیازمند دریافت کمک های نقدی بوده و در آستانه ورشکستگی قرار دارند. این بانک ها تنها در شرایطی قادر به ادامه فعالیت خواهند بود که توافقی حاصل شود.

در همه پرسی روز یک شنبه، 61 درصد از رای دهندگان یونانی اعلام کردند مخالف پیشنهادات بدهکاران اروپایی هستند. 

پس از رای مخالف یونانی ها به همه پرسی روز یک شنبه، نخست وزیر یونان با انتصاب "یوکلید ساکالوتوس" به عنوان وزیر جدید دارایی این کشور نشان داد اهل سازش است. چرا که وزیر دارایی پیشین یونان – یانیس واروفاکیس – از موضع تندی با همتایان اروپایی خود مذاکره می کرد. 

آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – در واکنش به نتیجه همه پرسی یونان اظهار داشتند فرصت زیادی برای یونان و اتحادیه اروپا باقی نمانده و هر چه زودتر باید اقداماتی اتخاذ کنند.

ماریانو راخوی – نخست وزیر اسپانیا – نیز اعلام کرد اگر یونان می خواهد در حوزه یورو باقی بماند باید اصلاحات مورد نظر را اجرا کند. 

الکسیس سیپراس موافقت کرده است اقدامات ریاضتی سخت گیرانه تری را اجرا کند؛ اما در مقابل از وام دهندگان حوزه یورو خواسته است شرایط بهتری برای نحوه پرداخت بده هی های یونان در نظر بگیرند. 

یونان تا کنون 240 میلیارد یورو از برخی از کشورهای عضو حوزه یورو وام دریافت کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار