تبریز؛

ضمانت اجرایی خانه هنرمندان در منطقه آزاد ارس، حضور و مداومت فعالیت هایشان است

مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ضمانت اجرایی خانه هنرمندان، حضور و مدوامت فعالیت هنرمندان منطقه آزاد ارس می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران دکتر اردلان مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه کشور در جمع بیش از 200 نفر از هنرمندان منطقه آزاد ارس گفت: صرفا تاسیس خانه هنرمندان در یک منطقه کافی نمی باشد و لازمه رشد و پیشرفت هنرمندان منطقه ، مداومت و حضور فعال هنرمندان در تمامی زمینه های هنری و بعنوان ضمانت اجرایی خانه هنرمندان ارس می باشد.

دکتر اردلان در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشینه هنری منطقه و استان گفت: با مداومت در تولید هنر، ارس را به آن نشان واقعی خود برسانید و در این راستا تشکیل کلاسهای آموزشی در شان منطقه آزاد ارس و همردیف با کلاسهای آموزشی پاریس و رم از بهترین راهکارها در این زمینه می تواند باشد.

وی مهمتری اقدام در راستای تاسیس خانه هنرمندان را تهیه اساسنامه های مربوط به انجمن های مختلف هنری عنوان کرد و افزود: خانه هنرمندان منطقه آزاد ارس باید بصورت NGO تشکیل گردد و منطقه آزاد ارس نه بانی آن بلکه حامی آن گردد.

اردلان در ادامه افزود: اگر بخواهیم که خانه هنرمندان ارس فرمایشی نباشد و به رشد و اعتلای هنر در منطقه آزاد ارس کمک کند باید یک سری اقدامات به لحاظ ساختاری و یک سری کارهایی به لحاظ آداب و منش مندی آن محتوا، انجام دهیم.

مدیر هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد صنایع دستی را امری بسیار مهم و مقدس عنوان کرد و گفت: در کشور نسبت به صنایع دستی دچار غفلت شده ایم و باید بکوشیم تا این هنر زیبا و خلاق را رونق و گسترش دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: هنرمندان صنایع دستی با دستان خود فکر می کنند و ذهن، خلاقیت را به دستها می دهد و بهمین علت صنایع دستی و دست نگاره ها بهترین هنرها می شود.

گفتنی است: این نشست با حضور بیش از 200 نفر از هنرمندان منطقه آزاد ارس در زمینه های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی، صنایع دستی، فرش،هنرهای تجسمی، انجمنهای ادبی برگزار گردید و مقرر شد پس از تهیه اساسنامه های انجمنها، بعد از عید فطر خانه هنرمندان ارس افتتاح گردد.
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.